رسیدگی ۵ درصدی به ۲۰۰ پرونده تخلف بورسی/ ورود مجلس به دستکاری قیمت

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از تسنیم، محمدرضا پورابراهیمی با اشاره به ورود مجلس برای ساماندهی وضعیت بورس گفت: ۲۰۰ پرونده تخلف اصلی داریم که ۵ درصد آن ارجاع شده و در دستور کار قرار گرفته و به بخش عمده تخلفات و جرائم رسیدگی نشده که مجلس به این موضوع ورود کرده و فعال شدن پرونده‌های مرتبط با دستکاری قیمت و ایجاد حمایت از فضای مجازی برای تصمیم گیری را خواستار شده است.

وی افزود: اولین اشکال عدم اجرای مصوبات قبلی شورای عالی بورس در ارتباط با ساماندهی بازار سرمایه بود و شاید بخشی از دلایل ریزش بازار و افت شاخص ها مربوط به همین موضوع است. این موضوعات و مسائل نظارتی در جلسه دیروز مورد بحث قرار گرفت و امروز هم جلسه دوم با حضور مدیران ارشد بازار سرمایه، معاونان وزیر و تعدادی اعضای شورای عالی بورس تشکیل می‌شود تا اجزای مربوط به این حوزه بررسی شود و در محور‌های مورد توافق هر چه سریعتر سازمان بورس ورود و سریعا نسبت به اجرایی کردن مصوبات اقدام کند.

این نماینده مجلس ادامه داد: جای تاسف دارد حتی بخش‌هایی از نرم افزار‌های نظارتی که از قبل در مجموعه فعالیت‌های بازار سرمایه برای رصد فعالیت‌ ها، جلوگیری از تخلفات و ضرر و زیان مردم بکار گرفته شده بودند از حوزه تصمیم گیری خارج و مورد استفاده قرار نگرفته اند. اقدامات نظارتی در دستور کار قرار دارد و ماحصل تصمیمات کمیسیون اقتصادی در غالب یک بسته پیشنهادی از طریق همکاری مشترک با دولت نهایی می‌شود و روسای دو قوه مجریه و مقننه هم قرار است این جمع بندی را مبنا قرار دهند و در روز‌های آتی امیدواریم شاهد اقدامات مثبتی برای برون رفت بازار سرمایه از شرایط کنونی باشیم.

پور ابراهیمی گفت: اگر بازار سرمایه دچار مشکل شود، رشد و توسعه اقتصادی هم دچار مشکل خواهد شد. امید می رد با اهتمام مجلس و دولت شاهد بهبود بازار سرمایه و کاهش نگرانی مردم و بازگشت اعتماد به بورس باشیم. رئیس سازمان بورس اعلام کرد استعفا را از مدت‌ها قبل مطرح کرده‌ و قرار است وزیر اقتصاد و شورای عالی بورس استعفا را بررسی و تصمیم گیری کنند. در خصوص استعفای وزیر اقتصاد هم موضوعی مطرح نشده و وی به کار ادامه می‌‌دهند البته روند بازار سرمایه را فارغ از تغییرات مدیریتی دنبال می‌‌کنیم.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام