صادرات نفت ایران به شدت بیشتر شده / وعده بازگشت سریع به بازار

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، بیژن زنگنه در حاشیه بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی درباره بازگشت نفت ایران به بازار پس از لغو احتمالی تحریم ها گفت: نگران بازارهای از دست رفته نیستم و خریداران نفت هم به یک یا دو فروشنده بسنده نمی‌کنند. در صورت لغو تحریم ها، قدرتمندتر از گذشته و در کوتاه ترین زمان به بازار بر می‌گردیم. ضمن اینکه صادرات نفت در روزهای اخیر به‌شدت افزایش پیدا کرده است.

وی افزود: شرکت ها با امید زیادی در نمایشگاه حضور دارند و نمایشگاه نمایانگر شکست تحریم ها علیه صنعت نفت است. زیرا اگر زنده نبود این نمایشگاه کاری از پیش نمی برد. شرکت های ایرانی تقاضا برای خدمات می دهند و می توانند کار کنند.

این مقام مسئول ادامه داد:  صنعت نفت به سرمایه گذاری بیشتر و منابع مالی نیاز دارد تا بتوانیم از تمام طرفیت این مجموعه صیانت کرده و طرح ها را با اتکا به تجهیزات ایرانی پیش ببریم‌. در حال حاضر در طرح های بالادستی در خشکی نزدیک 80 درصد تجهیزات از داخل تامین می شود و طبق قراردادها پیمانکاران حق خرید از خارج ندارند. در بخش هایی ضعف داریم یکی از بخش ها تامین لوله های بدون درز فشار بالا و لوله های سی.آر.اس است.

زنگنه گفت: در جریان تحریم ها تجربه های جدیدی به دست آوردیم. در خصوص بازاریابی و انتقال پول در صورت رفع تحریم ها در کوتاه ترین زمان به شرایط پیش از تحریم می رسیم. پیش از تحریم ها با جمهوری آذربایجان پیشرفت های خوبی داشتیم که با تحریم ها دچار اشکال شد اما اگر تحریم ها برطرف شود این مشکلات نیز حل خواهد شد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام