تدوین برنامه‌ توسعه‌ای برای ۴ صنعت بورسی و غیر بورسی اولویت‌دار

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، مهدی صادقی نیارکی در نشست‌ بررسی وضعیت زنجیره صنعت پوشاک و کفش گفت: در صنعت لوازم خانگی چند برند بزرگ را شناسایی و از آنها خواسته شده با برنامه‌ریزی برای تجمیع تقاضا در زنجیره تامین، سبد محصول با استفاده از ظرفیت‌های خالی صنایع پایین دستی ارائه دهند.

وی افزود: صنایع شاخص در بخش غذایی و آشامیدنی نیز در کنار یکدیگر ، سند توسعه‌ای طراحی و بر روی موضوعات کلیدی نظیر پخش هیبریدی در حوزه صنایع غذایی، تامین مواد اولیه و غیره برنامه‌ریزی خواهند کرد.

این مقام مسئول توضیح داد: وضعیت پوشاک و کفش نسبت به دو سال پیش بسیار بهتر شده و برای ارتقای وضعیت این صنعت ضروری است توسعه صادرات با تجمیع چندین برند مشترک برنامه‌ریزی می شود. در مرحله نخست زنجیره ارزش تامین مواد اولیه، بزرگان این صنعت می‌توانند با جمع‌بندی تقاضا، مواد اولیه را به شکل تجمیعی تولید کنند و در اختیار سایر شرکت ها قرار دهند. در مراحل بعدی نیز می‌توانند از ظرفیت‌ها بهره‌مند و در نهایت با فضای رقابتی و تشکیل چند برند مشترک از شرکت‌های پوشاک و کفش شکل گیرد.

صادقی نیارکی بر ضرورت برنامه‌ریزی متناسب با ظرفیت‌های موجود در سه بخش توسعه بازار داخلی، خارجی و ارتقای توانمندی‌های نیروی شاغل در این صنعت با همکاری تشکل‌های تخصصی و صنایع پیشران تاکید و عنوان کرد: تشکیل مگاپروژه در صنعت پوشاک و کفش با هدف تجمیع تقاضا و تکمیل زنجیره ارزش و ایجاد چند برند ملی، یکی از اهداف برگزاری این نشست های راهبردی است.

وی ادامه داد: ملاک باید زنجیره ارزش باشد و در این حوزه در کنار یکدیگر یک مگاپروژه با مجموعه‌ای از شرکت های توانمند که هر شرکت شناسه جدا را داشته باشد باید کار را جلو ببرند و فعالان این عرصه از کار انفرادی باید به کار جمعی برسند اما در حوزه محصول نهایی با هم رقابت کنند. رسوخ فناوری در این صنعت و بهره مندی از صنایع دانش بنیان، مستلزم تجمیع تقاضا در کل زنجیره است. در حوزه آی تی و فناوری‌های نوین باید بصورت مجموعه ای و تجمیعی سرمایه‌گذاری شود و دولت در مقام تسهیل گری و تنظیم گری در این حوزه ورود می‌کند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام