نماینده مجلس سیلی زن سرباز وظیفه را بشناسید / ادعای تکذیب

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، روزنامه شرق در گزارشی اعلام کرد: در 48 ساعت گذشته جنجال جدید خبری، ماجرای سیلی‌زدن علی‌اصغر عنابستانی نماینده سبزوار به سرباز وظیفه پلیس راهور بود که آن سرباز ماجرا را در قالب ویدئویی کوتاه گزارش داد و فیلم پس از انتشار، موجی از واکنش‌ها را به دنبال داشته که از سوی این نماینده مجلس تکذیب شده است.

بر اساس این گزارش، بعدازظهر شنبه فیلمی در فضای مجازی منتشر شد که در آن سرباز مدعی می‌شود جلوی خودروی متعلق به فردی که نماینده مجلس معرفی شده و بدون مجوز در خط ویژه تردد می‌کرد را گرفته و به دلیل ممانعت سرباز از عبور اتومبیل از مسیر خط ویژه خیابان انقلاب،ابتدا راننده با سرباز درگیر شده و سپس نماینده به صورت وی سیلی می‌زند.

در فیلمی که یکی از حاضران در صحنه آن را تهیه کرده،افراد ناظر به سرنشین صندلی عقب خودرو که همان نماینده مجلس است، واکنش نشان می‌دهند و نسبت به رفتار وی با سرباز اعتراض می‌کنند. اعتراضی که محدود به فیلم نیست و در کمتر از یک ساعت از زمان اولین انتشار، بخش عمده‌ای از فضای مجازی و رسانه‌ای را در بر می‌گیرد.

بسیاری هم می‌پرسند که‌ نماینده مجلس به چه مجوزی اصلا اجازه تردد در خط ویژه را صرفا به حکم نمایندگی مجلس دارد و به چه حقی به صورت سربازی سیلی می‌زند که فقط می‌خواهد انجام وظیفه‌ کند؟

اما آنچه در این میان بیش از پیش به چشم می‌آمد، دفاع قاطع مردم حاضر در محل و خیل گسترده کاربران شبکه‌های اجتماعی از سرباز وظیفه بود و نگرانی از آنکه به حکم سربازبودن این اعتراض ویدئویی برایش دردساز شود. ویدئویی که هرچند تصویری از برخورد فیزیکی نماینده با سرباز نداشت‌ اما شاهدان عینی حرف‌های سرباز را تصدیق کردند و سرباز هم تأکید می‌کرد که فیلم این درگیری قطعا توسط دوربین پلیس راهور ثبت شده است.

معرفی نماینده مجلس و ادعای تکذیب

عنابستانی پیش از این مدیر کل امور اجتماعی استانداری خراسان رضوی در دولت نهم و پس از آن معاون استانداری این استان و فرماندار شهرستان سبزوار و استاندار استان چهارمحال‌وبختیاری در دولت دهم بود.وی در سال ۸۴ مسئول ستاد محمود احمدی‌نژاد بود و در آستانه انتخابات 88 از فرمانداری سبزوار استعفا داد و مسئولیت ستاد مردمی محمود احمدی‌نژاد در خراسان رضوی را بر عهده گرفت و پس از انتخابات دوره دهم ریاست‌جمهوری به‌عنوان معاون امور اجتماعی دستیار ارشد رئیس‌جمهور شد.

چندی پس از انتشار این ویدئو ، عنابستانی با تکذیب این ادعا به صداوسیما گفت: سرباز به راننده توهین کرد اما به صورت وی سیلی نزدم. بعد از این توهین، آنها از پشت و جلو راه را بستند و این باعث ازدحام جمعیت شد. حتی از ماشین پیاده نشدیم .لذا این ادعا که به صورت سرباز پلیس راهور سیلی زده ام اصلا صحت ندارد. در حال پیگیری موضوع از طریق سردار اشتری فرمانده نیروی انتظامی هستیم.

عنابستانی همچنین با اعلام اینکه سیلی در کار نبوده مدعی شد: سرباز وظیفه با باتوم به شکم من کوبید . دستم را روی شانه‌ وی گذاشتم و هل دادم.  مردم را تحریک کردند و شیشه عقب ماشین روی سرم خرد شد . معاون عملیات راهور هم از من عذرخواهی مختصری کرد و قول داد با سرباز و افسر خاطی برخورد کند. سردار اشتری قول داده بود مسئله حل و با متخلفین برخورد شود اما سه روز بعد فیلم حادثه پخش شد.

وی ادامه داد : اگر از حیثیت من دفاع نکنید بعد از این نمایندگی مجلس جز اسباب تمسخر نخواهد بود.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام