پنجمین رئیس سازمان بورس با وجود مخالفت برخی نمایندگان انتخاب شد + سوابق

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، آخرین تحولات بازار سرمایه از انتصاب ‏محمدعلی دهقان دهنوی به عنوان پنجمین رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار  ( از زمان تصویب قانون جدید بازار در سال 84  و بعد از علی صالح آبادی، محمد فطانت ، شاپور محمدی و حسن قالیباف اصل) ، حکایت دارند .

طبق برنامه اعلامی ، جلسه شورای عالی بورس امروز در ساختمان سازمان بورس در حال برگزاری است و این تصمیم با پیشنهاد وزیر اقتصاد و رای دیگر اعضا گرفته شده است .

براساس این گزارش، حسن قالیباف اصل 30 دی به دلیل به دلیل فراهم نشدن شرایط اعلامی جهت حمایت از صنایع ، بازار سرمایه و سهامداران از ادامه حضور در سازمان بورس ، کناره گیری کرده بود.

دهقان دهنوی با مدرک دکتری تخصصی در رشته علوم اقتصادی، گرایش اقتصاد صنعتی از دانشگاه تربیت مدرس ، دارای سوابقی چون معاون اقتصادی وزارت اقتصاد ، عضو هیئت مدیره بانک مسکن و عضو هیئت علمی گروه مالی و بانکداری دانشگاه علامه طباطبایی بوده و هیچ سابقه ایی در بازار سرمایه هم ندارد .

وی پیش از این با مخالفت برخی نمایندگان مجلس از جمله محسن علیزاده و مسلم صالحی دو عضو ناظر شورای بورس به علت عدم سابقه قعالیت در بازار سرمایه روبرو شده بود.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام