دستیابی رکورد جدید تولید ۱۴۰.۶ هزار تن تختال در زیرمجموعه فولاد مبارکه

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، اصغر مدنی از دستیابی به رکورد جدید تولید ۱۴۰.۶ هزار تن تختال در دی ‌ماه خبر داد و گفت: این رکورد در حالی ثبت شده که نام این شرکت در فهرست تحریم‌های آمریکا قرار گرفته و همه‌گیری ویروس کرونا و عدم دسترسی به مواد اولیه و منابع انرژی از قبیل گاز و برق نیز موانع و مشکلات بسیاری برای شرکت‌ها ایجاد کرده است.

وی افزود: در فصول گرم سال به‌دلیل قطعی برق، توقف‌های طولانی داشتیم و ازآنجاکه کوره‌های فولادسازی این شرکت از نوع قوس الکتریکی است، قطعی برق بصورت مطلق توقف تولید را در پی دارد تاجایی‌که با قطع برق واحد فولادسازی و قطع گاز، تولید در واحد احیا مستقیم متوقف می‌شود.

این مقام مسئول میزان تولید تختال فولاد هرمزگان در سال ۹۷ را ۱.۴۴ میلیون تن و در سال گذشته ۱.۴۶ میلیون تن اعلام و تصریح کرد: تلاش بر این است در سال جاری از تولید ۱.۵ میلیون تن تختال که ظرفیت اسمی شرکت است، عبور کنیم.

مدنی ادامه داد: ظرفیت اسمی تولید آهن اسفنجی در واحد احیا مستقیم شرکت ۱.۶۵ میلیون تن در سال است اما برای تکمیل ظرفیت نیاز است از منابع بیرونی، آهن اسفنجی موردنیاز را تهیه کنیم. علاوه بر این در برنامه‌های توسعه‌ای در سال ۱۴۰۰ راهبردهای ویژه‌ای دیده شده که امیدوار هستیم عملیاتی شود.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام