حمایت از قالیباف اصل و رئیس جدید سازمان بورس / انتظارات کارگزار

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، شاهین چراغی در واکنش به کناره گیری حسن قالیباف اصل بعد از حدود 11 ماه حضور در سازمان بورس و انتخاب دیروز محمدی علی دهقان دهنوی به عنوان پنجمین رئیس ( از سال 84 و تصویب قانون جدید بازار اوراق بهادار ) در توییتر اعلام کرد : حال پس از انتخاب ریاست سازمان ، نیازمندآرامش در بازار سرمایه برای جلوگیری از ضرر بیشتر مردم هستیم .

قالیباف اصل انصافا تمام توان خود را صادقانه به کار بست و‌ فشارهای زیادی رامتحمل شد. ضمن تبریک و آرزوی‌ موفقیت برای دهقان، انتظارمی رود دولت و مجلس و ارکان بازارسرمایه درجهت تقویت وی هم صدا شوند .

انتظارات کارگزار بورس از دهقان دهنوی

عظیم ثابت مدیرعامل کارگزاری بانک سپه هم خطاب به دهقان دهنوی اعلام کرد: آنچه که برای اهالی بازار سرمایه حائز اهمیت است این است که سکاندار بازار سرمایه باید قادر باشد علاوه بر تلاش وافر بر خلق اجماع در همه ارکان فعال بازار سرمایه خصوصا نهادهای حقوقی، ضمن تعامل سازنده با سایر نهادها و قوای خارج از بازار در مقابل دخالت ها، دست اندازی ها، زیاده خواهی ها و رانت جویی های برخی از آنان مقاومت کرده و اجازه دخالت در کیان بازار سرمایه را ندهد تا این بازار هم قادر باشد بسان بازار پول، در نقش های تامین مالی پایدار و کمک به تولیدکننگان دست بالایی داشته باشد.

کمتر حرف بزند و بیشتر عمل کند که با شناختی که از وی داریم و انرژی و انگیزه بالا وی ، توقع بجائی است .

براساس مکانیزم های تجربه شده بازار و کارائی های اطلاعاتی، عملیاتی و تخصیصی آن عمل کرده و از اتخاذ تصمیمات آنی ، سلیقه ای و هیجانی جدا اجتناب کند.

برای ارتقا و توسعه بازار برنامه های مشخص و زمان بندی های دقیق داشته به آن پایبند بوده و برای تحقق این برنامه ها از تیمی کاربلد، منسجم و هم رای بهره مند باشد.

از منافع سرمایه گذاران خرد که با هزاران امید و آرزو برای حفظ ارزش منابع ، پای در این بازار نهاده اند، بدرستی و با اتخاذ ابزارهای کارآمد بهره جوید و نهایتا امنیت سرمایه گذاری در کنار سودآوری معقول و شفافیت بالای بازار را تامین کند.

بدیهی است بازار هم از نظر زمانی و هم قیمتی اصلاح و حتی ریزش های زیادی را در مدت چند ماهه اخیر تجربه کرده و "پی بر ای " های اکثر سهام منطقی تر شده اند. همچنین با واکنش های صورت گرفته در مقابل قیمت گذاری های دستوری و از طرفی افزایش ضریب نفوذ بازار سرمایه در سال جاری و فضای نسبتا آرام بازارهای موازی، طبعا نگرانی چندانی برای ریزش مجدد سهام وجود ندارد.

 بنابراین، مقطع زمانی کنونی با حضور دهقان وهنوی می تواند طلیعه ای برای ثبات، رشد و اقبال مجدد بازار بوده و امیدواریم وی که از هوشمندی، دانش و درایت بالایی بهره برده ، بتواند با بکارگیری همه ظرفیت های آشکار و پنهان بازار سرمایه در ایجاد تعادل و تعالی این بازار موفق باشد و قطع به یقین همه اهالی فهیم و دغدغه مند بازار سرمایه، خصوصا پیشکسوتان، مدیران ارشد و کارشناسان خبره این جمع برای همراهی و کمک به وی هیچگاه دریغ نخواهند کرد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام