نخستین خودروی سدان برقی در ایران رونمایی شد + امکانات

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از پرشین خودرو، شرکت چینی بی وای دی پس از ترک بازار ایران به عنوان شریک تجاری کارمانیا حدود دو سال مشغول رایزنی با برندهای متفاوت برای تولید و انتقال فناوری ساخت خودرو به داخل ایران بود که به قرارداد همکاری با شرکت سودا برای تولید سدان SA01 در بازار ایران منتهی شد.

سدان SA01 با وجود طراحی ساده دارای جدیدترین فناوری دنیا با پیشرانه تمام برقی با آلایندگی صفر است که می تواند تجربه ای نو برای ایرانیان باشد. این خودرو دارای موتور مگنت سنکرونیزه 107 اسب بخاری با گشتاور 240 نیوتن‌ متری بوده که نیروی مورد نیاز را از طریق باتری‌های سلولار خنک شونده با آب تامین می‌کند.

باتری‌های این خودرو دارای حجم 44.5 کیلووات ساعتی هستند که با یکبار شارژ کامل می تواند حداکثر 305 کیلومتر در شهر و 370 کیلومتر در مسیرهای بین شهری با سرعت ثابت حرکت کند.

سیستم ترمز ضدقفل ABS، سامانه مانیتورینگ فشار باد لاستیک‌ها TPMS و کیسه هوای ایمنی راننده و سرنشین جلو از امکاناتی است که در این خودرو وجود دارد.

سیستم فرمان برقی، راهیاب GPS، سنسور پارک عقب، فرمان چند منظوره، سیستم سرگرمی مجهز به صفحه نمایشگر لمسی LCD با پشتیبانی از اتصال بلوتوث و USB، امکان شارژ تلفن همراه با قابلیت شارژ سریع، قفل شدن خودکار درب خودرو در سرعت بالای 15 کیلومتر، دوربین دید عقب، چراغ‌های مخصوص روز، سیستم تهویه مطبوع الکتریکی با تنظیم دستی و آینه‌های الکتروکرومیک از جمله امکانات این خودرو است.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام