انتظار کاهش سایه عوامل غیر اقتصادی از بورس/ لزوم مشارکت فعالان

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محمد علی دهقان دهنوی در جلسه معارفه رییس جدید سازمان بورس در وزارت اقتصاد گفت: اقدامات بسیار مطلوبی در حوزه افزایش نقش بازار سرمایه در اقتصاد انجام شده است.

وی افزود: بازار سرمایه تنها محدود به بازار معاملات سهام نیست و با حضور ۶۰۰ شرکت جایگاه ویژه ای در اقتصاد دارد. این شرکت ها نقش اساسی در جهش تولید دارند. کدام صحنه از اقتصاد ظرفیت پذیرش حضور بیش از ۵۰ میلیون ایرانی را دارد اینها نشان می دهد بازار سرمایه آینه اقتصاد است و برای تحقق جهش تولید باید زمینه آن مهیا شود.

این مقام مسئول ادامه داد: در ماه های گذشته نوساناتی در بازار رخ داد که بخشی ناشی از تحولات روشن اقتصادی بود. انتظار داریم این عوامل در روزهای آتی خود را در بازار سرمایه نشان دهد. از سوی دیگر باید سایه عوامل غیر اقتصادی از بازار سرمایه کم شود. ماهیت بازار به دلیل شفافیت آن  سیگنال های اقتصادی را بعضا زودتر دریافت کرده و در برخی مواقع دچار بیش واکنشی می شود.

دهقان دهنوی عنوان کرد: اگر به دنبال جهش تولید و افزایش سرمایه گذاری هستیم بدانیم که بستر آن، سرمایه گذاری در بازار سرمایه است. بر این اساس باید این مسیر برای مردم روشن و پیام افزایش سرمایه گذاری و ارتقا تولید و اشتغال به آنها منتقل شود. برای طی کردن این مسیر احتیاج به مشورت پذیری از همه فعالان بازار داریم و از ذی نفعان، ناشران، سرمایه گذاران حقوقی و حقیقی دعوت می کنم در این مسیر مشارکت کنند چراکه بازار نباید غافلگیر شود و همه چیز در بستر تعامل پیش برود. اگر اشکالاتی در خصوص شروع فعالیت ها و... وجود داشته باشد حتما این موارد اصلاح خواهد شد. نیازهای حوزه تامین‌مالی اقتصاد بهترین ابزار و چراغ راه برای توسعه احتیاجات است.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام