بزرگترین تامین مالی بدون ضامن در بورس با پذیره نویسی ۳ هزار میلیاردی اوراق

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، سلمان خادم المله از بزرگترین تامین مالی شرکتی بدون ضامن از طریق رتبه بندی اعتباری خبر داد و گفت: امروز 3 هزار میلیارد تومان اوراق اجاره با سود 18 درصدی در بورس تهران پذیره‌نویسی شد. این اوراق در راستای اجرای طرح تامین مالی سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی انجام شده و تامین سرمایه امین اقدام به انتشار و عرضه اوراق اجاره مبتنی بر سهام سرمایه‌گذاری سیمان تامین کرده است. این اوراق چهار ساله است که اقساط آن در مقاطع زمانی 6 ماه یکبار از تاریخ انتشار پرداخت می شود.

وی افزود: عامل فروش اوراق کارگزاری صبا تامین و مشاور عرضه، بازارگردان و متعهد پذیره‌نویس این اوراق را تأمین سرمایه امین بر عهده دارد.  شستا تا کنون با وجود انتشار چندین هزار میلیارد تومان اوراق، هیچ گونه نکول یا تاخیر در پرداخت اصل و سود اوراق بورسی نداشته است.

رضا عیوضلو مدیرعامل رتبه بندی پایا نیز گفت: به پشتوانه رتبه اعتباری A+ سرمایه گذاری تامین اجتماعی نخستین اوراق اجاره بدون ضامن به مبلغ 3 هزار میلیارد تومان توسط تأمین سرمایه امین در بورس تهران پذیره نویسی می شود. سابق بر این داشتن ضامن برای انتشار اوراق در بازار سرمایه از اهمیت بالایی برخوردار بود اما برای تسهیل و تسریع در روند تأمین مالی شرکت ها از اوایل سال 99 سازمان بورس به ناشران اجازه داد در صورت رتبه بندی اعتباری و کسب رتبه بالاتر از BBB می توانند بدون داشتن ضامن به انتشار اوراق بهادار اقدام کنند.

وی با تأکید بر اینکه رتبه‌بندی اعتباری باعث شفاف‌تر شدن بیشتر شرکت‌ها بویژه از جنبه ریسک می‌شود، افزود: شرکت‌های رتبه‌بندی اعتباری، ریسک اعتباری ناشران بورسی و فرابورسی را برای بازار آشکار می‌کنند. رتبه بندی پایا در تلاش است در قالب پروژه‌های مختلف در کنار شرکت‌های تأمین سرمایه ، تأمین مالی آسان را تحقق بخشد. پیش از این انتشار اوراق بدون رکن ضامن و برمبنای رتبه اعتباری شرکت‌ها، توسط فرابورس انجام شد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام