دو بلوک ۱۷ و ۸۷ درصدی "شبندر و حفارس" واگذار می شوند

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، آخرین برنامه های قطعی سازمان خصوصی سازی برای عرضه بلوکی سهام شرکت های بورسی با واگذاری بلوک 17 و 87 درصدی دو شرکت بورسی پالایشگاه بندرعباس و حمل و نقل بین المللی خلیج فارس و انتظار زمان اعلامی توسط مسئولان بورس همراه شده است.

به این ترتیب ، قرار شده 17 درصد معادل 2 میلیارد و 346 میلیون سهم "شبندر" به قیمت تابلوی بورس در روز عرضه به اضافه 5 درصد به شرط آنکه از 4 هزار و 294 ریال کمتر نباشد، به صورت 20 درصد نقد و باقی در 5 قسط روانه میز فروش شود.

ارزش این بلوک که به وکالت از شرکت ملی پالایش و پخش انجام خواهد شد بیش از هزار میلیارد تومان با سپرده حداقلی 30 میلیارد تومانی است و خریدار یا خریداران باید در 20 روز کاری نسبت به پرداخت 20 درصد وجه نقد اقدام کنند.

همچنین در پی عرضه بلوک ۸۷ درصدی شرکت حمل و نقل بین المللی خلیج فارس در 28 شهریور و انصراف بدون اعلام دلیل مشتری پر و پا قرص آن ، سازمان خصوصی سازی ﺑﻪ وﻛﺎﻟﺖ از شرکت ﺑﺎزرﮔﺎﻧﻲ دوﻟﺘﻲاﻳﺮان بار دیگر اقدام به این بلوک خواهد کرد.

این بلوک شامل 303 میلیون و 920 هزار سهم "حفارس"است که به قیمت امروز تابلوی بورس به اضافه 15 درصد به شرط آنکه از 3 هزار و 595 ریال کمتر نباشد، به صورت 20 درصد نقد و باقی در 5 قسط واگذار خواهد شد.

ارزش این بلوک مدیریتی هم بیش از 109 میلیارد تومان با سپرده 3.2 میلیارد تومانی تعیین شده است.

انتهای پیام