مخالفت انصارالله یمن با درخواست آمریکا برای قطع ارتباط با ایران/ شرط پایان جنگ

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از فارس ، دولت بایدن از انصارالله درخواست کرد در قبال پایان دادن به جنگ و رفع محاصره یمن، ارتباطات را با ایران قطع کند و در چارچوب شورای همکاری خلیج‌فارس در منطقه به ایفای نقش بپردازد اما مقامات انصارالله این درخواست را دخالت در امور داخلی یمن دانسته که تفاوتی با جنگ ندارد و آن را رد کرده اند.

به گفته این مقامات،اینکه یمن در چه جبهه و جناحی در منطقه قرار داده داشته باشد یا در سطح بین‌المللی چه سیاستی را اتخاذ کند، مسئله داخلی یمن است و مداخله در این موضوع به معنای سلب استقلال یمن خواهد بود.لذا پایان جنگ را بدون هیچ قید و شرطی می‌ پذیرند و بدون تعیین شرایط از سوی طرف‌های دیگر، حاضر به همکاری با سازمان ملل خواهند بود.

سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت خارجه ایران هم در این‌باره گفت: توقف حمایت و عدم‌فروش سلاح به ائتلاف عربستان در صورتی که مانوری سیاسی نباشد، می‌تواند گامی در جهت تصحیح اشتباهات گذشته باشد. این موضوع مشکل یمن را به تنهایی حل نمی‌کند و در ادامه باید محاصره هوایی، دریایی و زمینی که به‌واسطه آن هزاران نفر از مردم یمن به‌دلیل فقر غذایی و دارویی جان باختند، برطرف و حملات نظامی متجاوزان به رهبری عربستان نیز قطع شود.

وی افزود: ایران از هرگونه تلاش جامعه جهانی در جهت حمایت از یمن و قطع حمایت از متجاوز استقبال می‌کند و در جهت حل مشکل همچنان راه‌حل چهار ماده‌ای را اثرگذار می‌داند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام