واعظی بازهم درباره بورس حرف زد و این بار پیش بینی مثبت کرد !

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محمود واعظی بازهم درباره بازار سهام اظهارنظر کرد و در تازه ترین اعلام مواضع و پیش بینی آینده ، گفت : بورس در همه کشورهای دنیا بر اساس مسائل سیاسی و اقتصادی ، نوساناتی دارد و بالا و پایین می شود. لذا به دلیل فشارهایی که بود در یک مقطع کاهش یافت اما در حال حاضر با سیاست هایی که اتخاذ شده به دنبال این هستند که بورس توازن را حفظ کند.

وی ادامه داد: بنابراین امید است روند افزایشی بازار سهام ایران شروع شود.

براساس اساس این گزارش، واعظی مردادماه سال جاری با اعلام تحلیل تکنیکال شاخص و پیش بینی نزول به محدوده 1.6 میلیون واحدی ، حسابی خبرساز و با انتقادات عدیده فعالان بازار سرمایه روبرو شده بود.

وی در مهرماه هم گفته بود: در هیچ‌ بورس دنیا، بازار سهام کوتاه‌ مدت نیست و رفتار هیجانی با این بازار هنگام خرید یا فروش و متاثر از تبلیغات، جای اشکال دارد. دولت دخالت مستقیمی در بورس نکرد . طبق قانون حتی رییس سازمان بورس هم چنین حقی ندارد و فقط بر عهده شورای عالی بورس است. بنابراین دولت دخالتی در بورس ندارد اما از سرمایه مردم صیانت می‌کند .

براساس این گزارش، واعظی در حالی مدعی کاهش شاخص بورس در "یک مقطع " شده که از قرار معلوم هنوز در جریان نیست که ریزش قیمت ها و شاخص که از مرداد شروع شده هنوز ادامه دارد و بسیاری از سهامداران که به دعوت دولت ، وارد بازار شده اند با زیان های سنگین و 40 تا 70 درصدی ، مواجه شده اند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام