میزبانی دومین بورس بزرگ دنیا از ۱۰۱ عرضه اولیه با بازدهی تا ۸۸۹ درصدی

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، بورس نزدک آمریکا که دومین بورس دنیا از لحاظ معاملات بعد از بورس نیویورک در دنیا بشمار می ورد طی ماه ژانویه 2021 میزبان 101 شرکت جدید از طریق پذیرش و عرضه اولیه بود .

براساس این گزارش، از بین این 101 سهم، شرکت TIAN RUIXIANG HLDGS LTD  با نماد TIRX که مارس 2019 تاسیس شده و دفتر مرکزی آن در پکن است به بازدهی 889 درصدی از زمان پذیرش و عرضه اولیه در 27 ژانویه تاکنون رسیده و بیشترین رشد قیمت در عرضه های اولیه را به خود اختصاص داد.

ارزش بازار این شرکت در بورس نزدک 453 میلیون دلار و آخرین قیمت سهم 56 دلار است. این شرکت در بخش امور مالی و صنعت کارگزاری بیمه / خدمات ، قرار دارد و به عنوان شرکت کارگزاری بیمه فعالیت می کند و دارای دو گروه عمده محصولات شامل بیمه اموال و عمر، اموال مانند بیمه اتومبیل ، بیمه املاک تجاری ، بیمه مسئولیت و بیمه عمر مانند بیمه های زندگی فردی و گروهی.

دومین شرکت پر بازده جدید و عرضه اولیه سهام در ماه ژانویه به شرکت چینی EZGO Technologies Ltd با نماد EZGO تعلق گرفت که به بازدهی 116 درصد سهام رسید . نکته جالب اینکه بعد از روز عرضه اولیه ، رشد 352 درصدی را تجربه کرد اما با فروکش کردن هیجان با افت شدیدی روبرو شد و در نهایت به بازدهی 116 درصدی رسید.

ارزش بازار این شرکت هم در حالی 90 میلیون دلار و شامل 10.8 میلیون سهم قابل معامله است که فعالیت اصلی آن بخش خدمات مصرف کننده و صنعت فیلم / سرگرمی بوده و به عنوان شرکتی هلدینگ با تهیه سلول دوچرخه الکترونیکی و باتری از طریق شرکت های تابعه فعالیت می کند. این شرکت از طریق بخش هایی سلول و بسته باتری ، اجاره و فروش الکترونیکی دوچرخه فعال است و 24 ژانویه 2019 تاسیس شد و دفتر مرکزی آن در چانگژو چین است.

سومین بازدهی مثبت هم متعلق به شرکت AFFIRM HLDGS INC با نماد AFRM است که توانست از زمان پذیرش در 13 ژانویه 2021 به بازدهی 109 درصدی برسد . ارزش بازار این شرکت 13.6 میلیارد دلار است و 129 میلیون سهم قابل معامله دارد .

این شرکت در بخش خدمات اینترنتی و در صنعت  نرم افزار/ خدمات اینترنتی و در بستر تجارت دیجیتال فعالیت می کند و صندوق یکپارچه ، کارت های مجازی ، تقسیم پرداخت ، تایید برنامه های دیجیتال و حساب های پس انداز را ارائه می دهد و 18 ژوئن 2019 به عنوان یک شرکت هلدینگ ادغام شد. تجارت Affirm توسط مکس لوچین در سال 2012 تاسیس شد و دفتر مرکزی آن در سانفرانسیسکو کالیفرنیا است.

بدترین عرضه اولیه ژانویه در بورس نزدک نیز متعلق به شرکت سویسی NLS PHARMACEUTICS LTD با نماد NLSP است که از زمان پذیرش با زیان  25 درصدی روبرو شد . ارزش بازار این شرکت 39 میلیون دلار و EPS هر سهم ، منفی 0.29 است . سهام شرکت در 29 ژانویه با 4.25 دلار قیمت گذاری شد اما در حال حاضر به 3.3 دلار کاهش یافته است.

این شرکت در بخش فناوری سلامت و صنعت داروسازی طبقه بندی شده و درگیر کشف و توسعه روش های درمانی دارویی برای درمان اختلالات نادر و پیچیده سیستم عصبی مرکزی است. این اختلالات شامل نارکولپسی ، هیپرسونیا ایدیوپاتیک و سایر اختلالات خواب نادر و اختلالات رشد عصبی مانند ADHD است. این شرکت توسط رونالد هافنر و الکساندر زوایر در آگوست 2015 تاسیس شد و دفتر اصلی آن در استانس سوئیس قرار دارد.

روزبه معین زاده/کارشناس و خبرنگار بازارسرمایه / [email protected]

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام