سقوط رمزارزها با هشدار وزیر خزانه‌داری آمریکا / مصرف برق بیشتر از پاکستان !

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از دنیای اقتصاد، جنت یلن در سخنانی بیت‌کوین را روشی بسیار ناکارآمد در هدایت تراکنش‌های مالی برشمرد و به سرمایه‌گذاران خرد درباره استفاده از این رمز‌ ارز در فعالیت‌های غیرقانونی هشدار داد و گفت: بیت‌کوین دارایی است که معاملات سفته‌بازانه در آن انجام می‌شود و سرمایه‌گذاران باید آگاه باشند این بازار به‌شدت پرنوسان است.

وی افزود: از زیان های احتمالی که سرمایه‌گذاران متحمل خواهند شد بسیار نگران هستم. بسیاری از تحلیلگران هم طی ماه‌های گذشته درباره حبابی تاریخی به سرمایه‌گذاران تازه‌وارد به این بازار هشدار داده‌ بودند.

بر اساس این گزارش، همان‌طور که اظهارات سرمایه‌دارانی همچون ایلان ماسک در حمایت از بیت‌کوین، قیمت این ارز را هزاران دلار افزایش می دهد، سیگنال‌های منفی هم می‌تواند به سرعت موجب فرار سرمایه‌ها از این بازار شود.

رئیس سابق فدرال‌رزرو هم درباره خطرات زیست محیطی بیت‌کوین هشدار داده است. افزایش استخراج این رمز ارز و رقابت بالا برای به‌دست آوردن مابقی بیت‌کوین‌های استخراج‌نشده سبب مصرف نیروی الکتریسیته بالا در جهان شده است.  بیت‌کوین که توسط هیچ مرجع مرکزی کنترل نمی‌شود به وسیله حل مسائل ریاضی پیچیده توسط ماینرها استخراج می‌شود.

طبق تحقیقات اخیر دانشگاه کمبریج، معلوم شده مصرف برق شبکه بیت‌کوین بیشتر از برق مصرفی پاکستان است.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام