آمریکا آماده مذاکره با ایران اما بدون کاهش تحریم است/ پیام حمله به سوریه

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، جن ساکی درباره آخرین مواضع دولت آمریکا و مربوط به ایران و برجام ، گفت: آمریکا آماده گفت‌وگوی دیپلماتیک با ایران است اما خبری از کاهش تحریم‌ها نخواهد بود .

وی در واکنش به حمله موشکی پنجشنبه شب پنتاگون به سوریه هم توضیح داد: حمله به گروه‌های مقاومت در مرز عراق و سوریه پیام روشنی به شبه‌ نظامیان مورد حمایت ایران در شرق سوریه بود . در این میان ، تمرکز آمریکا برای پایان دادن به جنگ یمن است و به عربستان در دفاع از خاک ، ضمانت داده خواهد شد.

براساس این گزارش، حساب فارسی ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا موسوم به سِنتکام هم در توییتر اعلام کرد: این حملات باعث نابودی چندین تاسیسات واقع در نقطه کنترل مرزی شد که توسط تعدادی از گروه‌های شبه نظامی مورد حمایت ایران از جمله کتائب حزب الله و کتائب سید الشهدا استفاده می‌شدند.

اما تیم کین سناتور دموکرات، خواستار توضیح دولت بایدن در مورد حمله نظامی به مواضع شبه‌نظامیان شیعه مورد حمایت ایران در سوریه شد و اعلام کرد:  کاخ سفید پاسخ دهد که چرا بدون مجوز کنگره، دستور چنین حمله‌ای را داده است؟.

ریک اسکات نماینده جمهوری‌خواه هم گفت: این حرکت درستی از سوی رئیس جمهور بود. آمریکا باید قدرتمند باشد و به اعمال حداکثر فشار علیه ایران ادامه دهد تا از ایمنی و امنیت آمریکایی‌ها اطمینان حاصل کند. یک توافق هسته‌ای ضعیف دیگر فقط به حملات بیشتر منتهی می‌شود.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام