علت تعدیل سود حاصل از عرضه اولیه "اپال" و عدم اثر در صورت های مالی

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، بانک پارسیان باتوجه به مالکیت 100 درصدی سرمایه گذاری پارسیان در سهام "اپال" از تعدیل صورت سود و زیان تلفیقی این شرکت و عدم اثر سود و زیانی در صورت های مالی سال جاری بانک خبر داد و با توقف نماد، آماده بازگشت به تابلو شد.

براین اساس، "وپارس" اعلام کرد: با توجه به مالکیت 100 درصدی سرمایه گذاری پارسیان در شرکت اپال کانی پارس، سود حاصل از فروش این سهام برای سرمایه گذاری پارسیان معادل 1.7 هزار میلیارد است لیکن با توجه به پاسخ کمیته فنی سازمان حسابرسی به پرسش فنی 28 مهر ماه در صورت های مالی تلفیقی سرمایه گذاری پارسیان و بانک پارسیان معادل مبلغ سود در حقوق مالکانه، تحت سرفصل آثار معاملات با منافع فاقد حق کنترل شناسایی شده و افزاینده حقوق مالکانه خواهد بود.

بنابراین از این بابت صورت سود و زیان تلفیقی سرمایه گذاری پارسیان تعدیل خواهد شد. لذا با توجه به ضوابط تقسیم سود در مجامع که بر اساس آن بسته به اولویت کمتر بودن سود قابل تقسیم اصلی و تلفیقی اتخاذ تصمیم می شود، سودی از بابت این معامله در مجمع شرکت سرمایه گذاری تقسیم نشده و این معامله در صورت های مالی سال 99 بانک پارسیان (البته تا زمان واگذاری کنترل در شرکت اپال کانی پارس) اثر سود و زیانی نخواهد داشت.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام