مدیرعامل ذوب آهن شرط لازم افزایش سرمایه ۳۶ درصدی را اعلام کرد

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، منصور یزدی زاده با اشاره به اینکه ذوب آهن به دنبال طی کردن روند منطقی افزایش سرمایه است، گفت: با توجه به اینکه شرکت به سوددهی رسیده و دیگر زیان انباشته ای ندارد به همین دلیل قیمت سهام بسیار بالاتر از نرخ کنونی است از این رو، سهامداران نباید به صورت هیجانی معاملات را انجام دهند.

وی افزود: پیش از این اتفاقاتی درباره قیمت گذاری فولاد و ... در بورس کالا رخ داده بود که بر شرایط کلی بازار تاثیر گذاشته بود. اکنون این مسائل برطرف شده و ذوب آهن نه تنها در بخش ریل بلکه در تولید و صادرات فولاد برنامه های رو به رشد را پیش می برد. آغاز سودسازی ذوب آهن آینده روشنی را رقم خواهد زد. در شرایط کنونی معاملات سهام این شرکت بر مبنای وضعیت بازار انجام می شود اما از آنجایی که قیمت دلار کاهش نیافته، پیش بینی روند نزولی قیمت ارز باعث شده فضای روانی بورس منفی شود اما در این مقطع قیمت ارز تا حدود 20 هزار تومان بیشتر کاهش پیدا نمی کند. از طرف دیگر گزارش های ماهانه حکایت از روند رو به رشد تولید و فروش است.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه رئیس مجلس به دنبال اصلاح رویه موجود در بورس است، ادامه داد: قالیباف نگاه مثبتی به بازار سرمایه دارد و شخصاً به دنبال اصلاح مشکلات کنونی بازار است به همین دلیل پیش بینی می شود در آینده روند بازار صعودی می شود و قیمت سهام "ذوب" هم به سمت نرخ واقعی برود.

یزدی زاده با تاکید بر اینکه سازمان تامین اجتماعی به عنوان سهامدار عمده ذوب آهن پیگیر افزایش سرمایه است، عنوان کرد: با توجه به اینکه مطالبات سازمان تامین اجتماعی از محل بند تبصره 5 حدود 1.1 هزار میلیارد تومان است و تسویه نشده که وارد افزایش سرمایه می شود. در شرایط کنونی افزایش سرمایه مرحله پایانی را طی می کند و در حال تامین تضامین برای اجرا است. انجام افزایش سرمایه 2 هزار میلیارد تومانی باید در شرایط مثبت بازار انجام شود زیرا با هزینه کرد همراه است و احتمال اینکه قبل از سال انجام شود، وجود دارد.

بنابراین گزارش، پیش از این ذوب آهن از افزایش سرمایه 36 درصدی خبر داده بود تاسرمایه اسمی بیش از 6.1 هزار میلیارد تومانی را به بیش از 8.3 هزار میلیارد تومان برساند. این تامین مالی 2.2 هزار میلیارد تومانی از محل مطالبات و آورده نقدی سهامداران و با هدف اصلاح ساختار مالی و افزایش سرمایه در گردش شرکت جهت تامین مواد اولیه و درصورت صدور مجوز سازمان بورس و موافقت سهامداران در مجمع فوق العاده انجام خواهد شد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام