روش تازه رفتار سلیقه ایی بورس ؛ این بار در ابطال سهام سه شرکت !

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، بورس تهران در ادامه ابطال معاملات سهام شرکت ها و بدون اعلام دلیل و در روزی که شاخص با کاهش 11.8 هزار واحدی به کانال 1.1 میلیون تایی عقب نشست ، اقدام به عدم تایید بخشی از سهام معامله شده بزرگترین شرکت بازار از نظر ارزش روز یعنی هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس و پالایشگاه  بندرعباس کرد .

اما بخشی از معاملات سهام شرکت تازه وارد فرآوری معدنی اپال کانی پارس هم ابطال شد ولی برای این شرکت ، دلیل عدم رعایت ورود سفارش خرید اعلام شد تا رفتار سلیقه ایی مدیران بورس تهران ، جلوه تازه ایی بیاید .

براساس این گزارش، این رویه ناصواب در حالی از هفته های قبل تشدید و با انتقاداتی همراه شده که معلوم نیست چرا سهام برخی شرکت ها ، تایید نمی شود و چرا برخی معاملات در حین زمان داد و ستد و برخی هم بعد از پایان بازار باطل می شود.

از سوی دیگر چرا در برابر اعلام موارد کلی مانند ظن دستکاری و... یا عدم رعایت ورود سفارش خرید ، همین توضیح حداقلی برای دیگر شرکت های مشمول ابطال ، رعایت نمی شود. آن هم در بازاری که یکی از اصول پایه ایی و انتظار حداقلی فعالان ، شفافیت در رویدادها و اطلاع رسانی از چند و چون وقایع موثر بازار و شرکت ها است .

در ادامه هم و یک ساعت بعد از اعلام سه مورد فوق ، بورس تهران بازهم بخشی از سهام داد و ستد شده بانك های ملت و صادرات و تجارت ، ایران خودرو، پالايشگاه اصفهان و ريخته گري تراكتورسازي را باطل کرد. 

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام