نحوه انتقال تخفیف تا ۷۰ درصدی بیمه شخص ثالث خودروها و تکلیف شرکت ها

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، غلامرضا سلیمانی امیری در خصوص قانون انتقال تخفیف بیمه ثالث خودرو به خبر 21 گفت: طبق قانون سال 95 با 16 آیین نامه ،همه شرکت های بیمه ای موظف به اجرای مصوبه انتقال تخفیف بیمه نامه شخص ثالث خودروها تا 70 درصد شدند اما برخی از اجرای آن سرباز زدند.

وی ادامه داد: طبق قانون اگر صاحب خودرو به دلیل رانندگی خوب مشمول تخفیف تا 70 درصد شود می تواند در زمان فروش خودرو ، حجم تخفیف را به خودرویی دیگر به نام خود و یا اعضای خانواده انتقال دهد. بنابراین شرکت های بیمه ای که این قانون را اجرا نکنند ، تخلف کرده اند. اگر هم مشکل دسترسی به سامانه باشد با پیگیری بیمه مرکزی رفع خواهد شد.

این مقام مسئول افزود: با این اوصاف تخفیف بیمه نامه شخص ثالث بر روی پلاک خودروها محدودیت زمانی اعمال خواهد شد ندارد . حتی درصورت ابطال پلاک خودرو ، تخفیف در پرونده مالک ثبت می شود و اگر دارنده پلاک خودرو مشمول تخفیف اقدام به فروش خودرو کند ، خریدار از تخفیف بیمه نامه بهره مند نمی شود و برای برای صاحب پلاک محفوظ می ماند.

سلیمانی امیری تاکید کرد : همه شرکت های بیمه موظفند تخفیف سایر شرکت ها را نیز محاسبه و قبول کنند در غیر این صورت دچار تخلف شده است. زیرا تخفیف بیمه نامه شخص ثالث علاوه بر ثبت در شرکت بیمه کننده در بیمه مرکزی هم ثبت می شود و هر فرد می تواند با مراجعه به واحد استعلام بیمه مرکزی از میزان تخفیف پلاک مطلع شود.

وی در خصوص سوخت شدن 5 درصد تخفیف سالانه بیمه نامه شخص ثالث هم توضیح داد: در بیمه مرکزی تمهیداتی صورت گرفته تا شرکت های بیمه ای نتوانند این تخفیف را سوخت کنند. افراد متضرر از این بابت می توانند به واحد بازرسی و پیگیری بیمه مرکزی مراجعه کنند .

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام