۴ مصوبه مجلس برای قیر ، شرکت‌های دولتی و بانک‌ها ، معادن و صندوق فرهنگیان

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، در جریان جلسه عصر دیروز مجلس برای بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه سال آینده ، چند تصمیم دیگر گرفته و تصویب شد.

براساس این گزارش، یکی از این مصوبات مربوط به دریافت مالیات از درآمد حاصل از صادرات قیر با هدف تامین قیر مورد نیاز سال آینده بود. براین اساس درآمد صادرات قیر که در سال های گذشته براساس ماده 141 قانون مالیات های مستقیم معاف از مالیات بود در سال آینده مشمول مالیات می شود.

دومین مصوبه نیز مربوط به تکلیف دولت در برداشت ماهانه دو درصد از یک‌‌دوازدهم هزینه‌های جاری شرکت‌های دولتی، بانک‌ها و مؤسسات انتفاعی وابسته سودده و فاقد زیان انباشته و واریز به حساب درآمد عمومی نزد خزانه‌داری بود .

مصوبه دیگر هم مربوط به مزایده گذاشتن معادن شناسایی شده در سال ۹۹ بود که طبق بند الحاقی 5 تبصره 18 ماده واحده لایحه بودجه ، وزارت صنعت مکلف است حداکثر ظرف سه ماه پس از ابلاغ قانون نسبت به مزایده معادن شناسایی شده تا پایان اسفند99 اقدام کند.

علاوه براین کلیه پروانه های صادره سال های قبل که در اختیار بخش های خصوصی،تعاونی و نهادهای عمومی غیردولتی و سایر اشخاص حقیقی و حقوقی قرار گرفته چنانچه تا پایان اسفند 99 منجر به اکتشاف و استخراج نشده و همچنین سهم معادنی که در اختیار دستگاه های اجرایی و شرکت های وابسته از جمله ایمیدرو قرار گرفته، چنانچه حداکثر تا پایان تیر 99 منجر به اکتشاف و استخراج نشده باشند، لغو و از طریق مزایده در اختیار متقاضیان جدید قرار می گیرد.

چنانچه معادن واگذار شده در سال آینده ظرف ده ماه از تاریخ واگذاری منجر به اکتشاف نشود پروانه صادره لغو و از طریق مزایده به متقاضیان جدید واگذار می شود. سازمان برنامه و بودجه و وزارت اقتصاد در تعیین و بازنگری نرخ حقوق دولتی معادن به ترکیب اعضای شورای عالی معادن اضافه می شوند.

 

 

 

در چهارمین مصوبه هم به دولت اجازه داده شد بدهی های قطعی به موسسه ذخیره فرهنگیان و همچنین اجرای ماده 85 قانون برنامه ششم در سال جاری را از روش های زیر تسویه کند:

1- تأمین خوراک و انرژی با قیمت ترجیحی برای مصرف کلیه واحدهای تولیدی مرتبط با موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان.

2- واگذاری تمام یا بخشی از سهام دارایی های دولتی دستگاه های اجرایی زیرمجموعه قوه مجریه و باقی سهام متعلق به دولت و شرکت های دولتی در بنگاه های مشمول واگذاری.

3- مطالبات موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان با بدهی های موسسه مذکور به دولت و یا به بانک مرکزی به بانک ها و موسسات اعتباری غیربانکی.

4- صندوق ذخیره فرهنگیان، بخشی از مطالبات خود از دولت را از محل قیمت گاز مصرفی  تهاتر کند.

بند (د) تبصره (16) ماده واحده این لایحه موافقت کردند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام