ساکنین ۲۲ استان منتظر ورود سامانه جدید و برف و باران ۶ روزه باشند

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، سازمان هواشناسی اعلام کرد: از عصر امروز با ورود سامانه بارشی از جنوب غرب در استان‌های خوزستان، لرستان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری و ایلام، رگبار پراکنده، گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی آغاز می شود و فردا با گسترش و تقویت این سامانه، علاوه بر این مناطق در استان‌های اصفهان، یزد، فارس، شمال کرمان و در اواخر وقت، جنوب خراسان رضوی و بخش‌هایی از خراسان جنوبی را در برمی‌گیرد.

فردا با شمالی شدن جریانات روی دریای خزر در سواحل کاهش دما، مواج شدن دریا و بارندگی پیش بینی شده و از اواخر روز در شمال غرب بارش‌های پراکنده رخ خواهد داد که شدت بارش ها برای استان‌های خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و غرب فارس پش بینی شده است.

روز سه شنبه با عبور موج بارشی از نوار شمالی، برخی مناطق شمال غرب، سواحل دریای خزر، ارتفاعات و دامنه‌های البرز مرکزی، شرق ،شمال شرق و استان‌های مرکزی، همدان، قم و کرمان را تحت تاثیر قرار می دهد.

چهارشنبه در شمال شرق و برخی مناطق سواحل دریای خزر، بارش پراکنده روی می‌دهد و از اواخر روز، سامانه بارشی از شمال غرب و غرب واردمی‌شود.پنجشنبه و جمعه این سامانه در شمال غرب، غرب، دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی، مرکز، سواحل دریای خزر، دامنه‌های جنوبی البرز و شمال شرق فعال است و شنبه هفته آینده خارج می‌شود.

از امروز تا اواخر هفته افزایش دما در نیمه شرقی محسوس تر بوده و بین هفت تا ۱۰ درجه برآورد شده است.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام