نحوه محاسبه قیمت برق سال آینده ۴ صنعت مهم بورسی مشخص شد

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، در پی اقدام دیروز مجلس مبنی بر ارجاع بند دو الحاقی تبصره 15 ماده واحده لایحه بودجه سال آینده به کمیسیون تلفیق، نحوه محاسبه قیمت برق صنایع فولادی، آلومینیوم، مس، فلزات اساسی و کانی‌های فلزی، شرکت های پالایشگاهی و پتروشیمی توسط وزارت نیرو مشخص و مقرر شد بر اساس نرخ خرید انرژی برق از نیروگاه‌های دارای قرارداد تبدیل انرژی باشد .

طبق این بند اصلاحی، وزارت نیرو مکلف است بهای انرژی برق تحویلی به صنایع فولادی، آلومینیوم، مس، فلزات اساسی و کانی‌های فلزی، واحدهای پالایشگاهی و پتروشیمی را با احتساب بهای انتقال انرژی برق تا محل تحویل به مصرف‌کننده بر مبنای نرخ خرید انرژی برق از نیروگاه‌های دارای قرارداد تبدیل انرژی (ECA) محاسبه و دریافت کند .

منابع حاصل از افزایش بهای برق این صنایع به حساب شرکت توانیر نزد خزانه‌داری واریز می‌شود و مشترکین با قدرت کمتر از دو مگاوات و همچنین مصارف کمتر از دو مگاوات مربوطه به مشترکین با قدرت بیش از یک مگاوات مشمول حکم این بند نیستند .

محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه هم گفت : با این مصوبه ، قیمت برق از ٨٠ به ٣٠٠ تومان افزایش می‌یابد و باعث می‌شود برق این صنایع  ٨ هزار میلیارد تومان گران شود.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام