گرانی پیامک ها و درآمد ۳ هزار میلیارد تومانی دولت برگشت خورد

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، در جلسه امروز مجلس و در ادامه بررسی بخش هزینه‌ای لایحه بودجه ، بخش هزینه‌ای بند ی تبصره 6 ماده واحده لایحه بودجه به کمیسیون تلفیق ارجاع شد .

در این بند آمده بود: کارور (اپراتور) های ارائه‌دهنده خدمات مخابراتی، علاوه بر قیمت هر پیامک مبلغ ده ریال از استفاده‌کنندگان خدمات مزبور دریافت و به حساب درآمد عمومی نزد خزانه‌داری واریز کنند . طبق تبصره ، درآمد حاصله متناسب با وصول تا سقف 100 میلیارد تومان جهت اجرای مواد 5 و 8 قانون حمایت از حقوق معلولان و ساماندهی کودکان کار و خیابانی در اختیار سازمان بهزیستی قرار می‌گیرد.

طبق ردیف 2 این بند ، حق الامتیاز و حق السهم دولت از کارور ( اپراتورهای) ارائه دهنده خدمات مخابراتی 10 درصد افزایش یافته و به حساب درآمد عمومی واریز می شود. کارورهای ارائه دهنده خدمات اجازه افزایش تعرفه اینترنت مصرفی را در سال 1400 ندارند.

منابع حاصل به میزان 3 هزار میلیارد تومان با هدف حمایت از تولید و محتوا و فعالیت های فرهنگی و نظارت در فضای مجازی هزینه می‌شود. مسئولیت صدور مجوز و تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر و نظارت بر آن، منحصراً به عهده سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر(ساترا) سازمان صدا وسیما است .

انتهای پیام