تکلیف ایران خودرو و سایپا، افتتاح حساب فقط در بانک مرکزی و مهلت دو ماهه

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، مجلس در ادامه بررسی ها از بخش هزینه‌ای لایحه بودجه سال آینده با بند الحاقی 2 تبصره 7 ماده واحده موافقت کرد که مربوط به شرایط فروش اقساطی خودرو به جانبازان است.

 

تکلیف ایران خودرو و سایپا برای فروش محصول به جانبازان

طبق این بند ، ­وزارت صنعت مکلف است از طریق شرکت­ های ایران خودرو و سایپا از محل تولید محصولات ملی نسبت به فروش به جانبازان بالای 25 درصد دارای محدودیت های جسمی و حرکتی و جانبازان 50 تا 70 درصد با معرفی بنیاد شهید با تقسیط پنج ساله اقدام کند و گزارش عملکرد را هر سه ماه یک بار به کمیسیون های برنامه و بودجه و محاسبات و صنایع و معادن مجلس ارائه کند.

مهلت دوماهه دریافت مالیات از کاربران دارای بیش از 500 هزار دنبال کننده

همچنین با الحاق یک بند به ردیف 18 تبصره 6 ،سازمان امور مالیاتی موظف شد ظرف دو ماه از دستورالعمل اجرایی مربوط به اخذ مالیات از درآمدهای کاربران دارای بیش از 500 هزار دنبال کننده رسانه‌های کاربرمحور از محل تبلیغات را تهیه و به تأیید وزیر اقتصاد برساند. 
 
افتتاح حساب فقط در بانک مرکزی

براساس این گزارش، علاوه بر این تصویب ردیف 2 بند الف تبصره 7 ،تمام دستگاه های اجرایی از جمله شرکت های اصلی و تابعه وزارت نفت ، ایدرو و ایمیدرو موظف شدند کلیه دریافت‌ها و پرداخت‌ها  را فقط از طریق حساب‌های افتتاح‌شده نزد بانک مرکزی انجام دهند.

نگهداری هرگونه حساب توسط دستگاه های فوق در بانکی غیر از بانک مرکزی در حکم تصرف غیرقانونی در اموال عمومی است. نهادهای عمومی غیر دولتی در رابطه با آن بخش از منابع که از محل منابع عمومی یا کمک های مردمی تأمین می‌شود، مشمول حکم این جزء می شوند.

انتهای پیام