دلایل لغو صدور قطعنامه ضد ایرانی اروپا در شورای حکام

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، کاظم غریب آبادی درباره دلایل لغو صدور قطعنامه ضد ایرانی اروپا در شورای حکام گفت: این اقدام می تواند چندین دلیل مهم داشته باشد.ازجمله عدم تمایل اعضای شورای حکام به قطعنامه و مغایر دانستن آن با شرایط و فرصت های موجود، نگرانی تروئیکای اروپا از چگونگی واکنش ایران به تصویب قطعنامه، عدم توجیه فنی قطعنامه با وجود اظهار مدیرکل آزانس بین المللی انرژی اتمی درخصوص تداوم کار با ایران و ضرورت حمایت از این مسیر و نگرانی از تحمل بار انتقاد شدید تخریب فضای همکاری و فرصت های موجود در اثر قطعنامه.

وی افزود: در تمام رایزنی ها، پیام ها و مکاتبات به صراحت اعلام شد،تصویب این قطعنامه اقدامی مخرب بر سر راه روابط و همکاری ها بوده و موجب توقف تفاهم مشترک اخیر ایران و آژانس خواهد شد.

این مقام مسئول ادامه داد: در هر صورت ایران از تدبیر و هشیاری اعضای شورای حکام و مدیرکل آژانس برای جلوگیری از ایجاد تنش غیر ضروری استقبال می کند و ضمن قدردانی ویژه از مواضع اصولی چین و روسیه در این رابطه به اروپا و آمریکا توصیه می کند از فرصت های دیپلماتیک موجود برای برگشت کامل و موثر به تعهدات برجامی استفاده کنند.چرا که حسن نیت را با حسن نیت جواب خواهد داد.

غریب آبادی درباره سفر هیأت فنی آژانس به ایران در اوایل ماه آینده گفت: تعاملات فنی بین ایران و آژانس موضوع تازه ای نیست و هیچ توافق و ترتیبات جدیدی برنامه ریزی نشده است.طرفین برای حل و فصل چند موضوع پادمانی از مدت ها پیش در حال تعامل هستند و طی دو سال گذشته، چند نشست فنی برگزار کرده اند و نشست آینده نیز در تداوم همین مسیر بوده و در سطح مدیرکل آژانس نخواهد بود.

وی افزود:  تعامل با آژانس درخصوص موضوعات پادمانی با هدف حل و فصل هر چه سریعتر آن ها صورت می گیرد و بر ضرورت حسن نیت و پرهیز از سیاسی کاری آژانس در این فرایند تأکید داشته و داریم.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressi

انتهای پیام