"فاذر" درباره افزایش سرمایه ۶۴۶.۹ میلیارد تومانی از تجدید ارزیابی توضیح داد

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، شرکت آذرآب پیرو صدور مجوز افزایش سرمایه 1115 درصدی توسط سازمان بورس از پیگیری هیات مدیره برای رفع موارد مطروحه افزایش سرمایه 646.9 میلیارد تومانی تجدید ارزیابی طبقه ساختمان و اقدام به انجام آن خبر داد و با افت 1.9 درصدی قیمت سهام و صف فروش روبرو شد.

براین اساس، احمد قلعه‌بانی رئیس هیات مدیره "فاذر" پیرو اطلاعیه صدور مجوز افزایش سرمایه توسط سازمان بورس اعلام کرد: همانگونه که در اطلاعیه سازمان، کل افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی طبقه ساختمان به مبلغ 646.9 میلیارد تومان در اختیار هیات مدیره قرار داد تا پس از رفع موارد مطرح شده در مجوز افزایش سرمایه با در نظر گرفتن مفاد تبصره یک اصلاحیه ماده 10 آیین نامه اجرایی ماده 149 قانون مالیات های مستقیم، اقدام به انجام افزایش سرمایه از این محل کند لذا هیات مدیره این شرکت پیگیر مرتفع کردن مورد مطرح شده است.

بنابراین گزارش، آذرآب که پیشنهاد افزایش سرمایه 1912 درصدی داده بود تا سرمایه فعلی را به 2.01 هزار میلیارد تومان برساند، مجوز افزایش سرمایه 1115 درصدی را از سازمان بورس گرفت.

به این ترتیب، سرمایه فعلی این شرکت بورسی از 100 میلیارد تومان به 1.2 هزار میلیارد تومان می رسد. این تامین مالی از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها و برای اصلاح ساختار مالی صرف می شود.

شرکت می تواند مبلغ افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی طبقه زمین به میزان 1.07 هزار میلیارد تومان را تصویب و کل مبلغ افزایش سرمایه از تجدید ارزیابی طبقه ساختمان به مبلغ 646.9 میلیارد تومان را در اختیار هیات مدیره قرار دهد تا پس از رفع موارد مطرح شده در مجوز با در نظر گرفتن مفاد تبصرة یک اصلاحیة مادة 10 آیین‌نامة اجرایی 149 قانون مالیات‌های مستقیم، اقدام به انجام افزایش سرمایه از این محل کند.