بسته کمک کرونایی ۱.۹ تریلیون دلاری دولت آمریکا در سنا تصویب شد

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از بلومبرگ، بسته کمک کرونایی بایدن با 50 رای موافق دموکرات ها و 49 رای مخالف جمهوری خواهان به تصویب رسید و احتمالاً سه‌شنبه هفته جاری درباه آن رای‌گیری خواهد شد.

بر اساس این گزارش، دموکرات ها امیدوارند این قانون تا هفته آینده امضا شود و به بهبود سریعتر اقتصاد آمریکا قبل از 2022 کمک کند. طبق این طرح به زودی چک های 1400 دلاری برای میلیون‌ها آمریکایی کم درآمد فرستاده خواهد شد. به علاوه دولت‌های ایالتی و محلی بیش از 350 میلیارد دلار کمک دریافت می‌کنند و منابع مالی مدارس هم افزایش خواهد یافت. دموکراتها امیدوارند این کمک‌ها باعث شود.

این طرح 300 دلار در هر هفته به عنوان کمک بیکاری تا 6 دسامبر پرداخت خواهد کرد و مالیات را از 10.2 دلار مزایای بیمه بیکاری برای خانواده های دارای درآمد کمتر از 150 هزار دلار بر می دارد. این قانون 160 میلیارد دلار به برنامه‌های واکسیناسیون و آزمایش کرونا اختصاص داده تا جلوی گسترش بیشتر ویروس گرفته شود و 800 میلیون دلار برای کاهش بی خانمانی جوانان در نظر گرفته شده است.

اقتصاد دان‌ها پیش‌بینی می‌کنند تصویب این طرح باعث رشد اقتصاد آمریکا شود و رشد تولید ناخالص داخلی در سال جاری میلادی به 5.5 درصد برسد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام