طرح تفحص مجلس از وزارت صنعت برای جلوگیری از رانت و فساد در حوزه مسکن

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محمدرضا رضایی کوچی با اشاره به اینکه تعدادی از نمایندگان مجلس به دلیل آشفتگی بازار مصالح ساختمانی طرح تحقیق و تفحص از وزارت صنعت را کلید زده‌اند به تسنیم گفت: در توزیع مصالح ساختمانی رانت و فساد وجود دارد که به ضعف نظارت در وزارت صنعت بازمی‌گردد. به طوری که به دلیل عدم تعادل در عرضه و تقاضا، آشفتگی در بازار مصالح ساختمانی و گرانی مسکن در چند ماه اخیر بوجود آمده است

وی افزود: قیمت تمام شده میلگرد تولید شده در داخل حدود 8 هزار تومان است اما به دوبرابر قیمت به دست مصرف کننده می‌رسد که باید مشخص شود این تفاوت قیمت به جیب چه کسانی می رود.

این نماینده مجلس ادامه داد: طبق محاسبات در حال حاضر حداقل 4 میلیون کمبود واحد مسکونی وجود دارد .رانت‌ها و فسادهای موجود در حوزه‌های مختلف بخش مسکن باعث شده مصالح ساختمانی یا با قیمت نامناسب به دست تولید کنندگان برسد و یا نایاب شود که منجر به تعطیلی برخی طرح های عمرانی شده است.

رضایی کوچی گفت: طی روزهای آینده طرح تحقیق و تفحص از وزارت صنعت به صحن مجلس آورده می شود تا پس از مصوب شدن و با به نتیجه رساندن آن جلوی برخی رانت‌ها در حوزه مسکن گرفته شود.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام