تایید و توضیح درباره خونریزی پزشک ایرانی پس از تزریق واکسن روسی

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، کیانوش جهانپور درباره خبر خونریزی داخلی شدید پزشک ایرانی پس از تزریق واکسن روسی اسپوتنیک به  باشگاه خبرنگاران جوان گفت: یکی از همکاران در شهر گناباد خراسان رضوی، پس از تزریق واکسن دچار خونریزی داخلی شدید شد و در بیمارستان بستری است.

وی افزود: بروز علائم گوارشی پس از واکسیناسیون کرونا نادر است اما هر واکسنی دارای عوارضی است و این موضوع بعید و دور از انتظار نیست. علت این عارضه در حال بررسی است و هنوز مشخص نیست مربوط به تزریق واکسن است یا خیر.

بر اساس این گزارش، پیش از این نظام پزشکی ایران با واردات واکسن روسی و تزریق آن مخالفت کرده بود. حسین کرمانپور مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان نظام پزشکی ایران تاکید کرده بود این واکسن باید تاییدیه سازمان بهداشت جهانی و سازمان غذا و دارو را داشته باشد و مسئولیت هر نوع واردات واکسن و تزریق آن با وزارت بهداشت ایران خواهد بود اما با وجود چنین مخالفت‌هایی، چندی بعد جهانپور از صدور مجوز مصرف اضطراری واکسن خبر داد.

مقام رهبری هم پیش از این به علت عدم اعتماد با واردات واکسن از آمریکا و بریتانیا مخالفت و اعلام کردند: این دو کشور در مدیریت کرونا ناموفق عمل کرده‌اند و ممکن است بخواهند این واکسن را روی مردم سایر کشورها امتحان کنند. در حالی که واکسن کرونای تولید این دو کشور دارای مجوز سازمان بهداشت جهانی است.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام