چند اقدامی که به جبران ۴۰ درصد کسری بودجه دولت انجامید

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، رحیم زارع درباره بررسی بودجه ۱۴۰۰به تیتر امشب گفت : در بررسی بودجه برای جبران کسری تراز عملیاتی و بدون فشار بیشتر به مردم و افزایش نرخ تورم، ۴۰ درصد کسری بودجه دولت با افزایش درآمد‌های مالیاتی و پایدار رفع شد.

وی افزود: رقم ۳۱۷ هزار میلیاردی پیشنهادی دولت به ۴۱۷ میلیارد تومان رسید و این موضوع را با حذف معافیت مالیاتی از مواردی که مغفول مانده بود شامل انتشارات کمک درسی و موسسات کنکوری، هنرمندان، خانه و ماشین‌های لوکس و مواردی که اخذ مالیات از آن‌ها قانونی بود و پیش از این هم اخذ نمی‌شد ، محقق شد.

این نماینده مجلس ادامه داد: سهم نفت و اوراق هم در درآمد‌های دولت کاهش یافت تا بدهی‌های آینده کمتر شود. همچنین با برخی اقدامات از رشد نقدینگی جلوگیری شد. بیش از ۵۰۰ هزار میلیارد تومان سپرده قرض الحسنه جاری و پس انداز در خزانه موجود است که حدود یک پنجم آن در تسهیلات وام ازدواج و اشتغال به کار گرفته شده است.

زارع گفت: ۳۶۰ هزار میلیارد تومان هم برای ساخت مسکن طبق تبصره ۱۸ در نظر گرفته شده که ۴۰۰ هزار واحد در روستا‌ها و شهر‌های کمتر از ۲۵ هزار نفر و ۸۰۰ هزار واحد در شهر‌ها و کلانشهر‌ها ساخته می‌شود. همتی رئیس کل بانک مرکزی این رقم را "پول پرقدرت" می‌داند. منکر تصویب پول پرقدرت نیستیم اما پول پرقدرت در جایی مضر است که باعث رکود شود. در حالی که این پول همراه با رونق اقتصادی، اشتفال و بهبود معیشت مردم خواهد بود.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام