پیش بینی بورس و شاخص ۱.۷ میلیون واحدی + معرفی صنایع برتر در سال جدید

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،پیمان حدادی اوضاع روزهای اخیر بازار سهام و کاهش ارزش معاملات را ناشی از اثر عامل دانست و به ایرنا گفت: با توجه به نزدیک شدن روزهای پایانی سال ، ریسک‌پذیری کم شده و خریدار چندانی نیست که منجر به تشیل صف های فروش در روزهای گذشته و با وجود خروج سرمایه گذاران شده است.

وی ادامه داد: از سوی دیگر در پی عدم اجبار کارگزاران در تسویه اعتبارات ، دریافت کنندگان اعتبار این ریسک را پذیرا شدند که سال را به پایان برسانند. بنابراین عدم الزام فروش سهام این گروه ، باعث شد تا ارزش معاملات با کاهش همراه شود. از طرف دیگر رونق دو هفته گذشته بازار اوراق بدهی و همچنین رمزارزها بر بورس سایه انداخته و بیشتر نگاه‌ها معطوف به اوراق بدهی و رمز ارزها شد.

این کارشناس افزود: ثبات عوامل بنیادی مانند قیمت ارز و قیمت‌های جهانی و مصوبات شورای عالی بورس مانند خرید سهام توسط صندوق با درآمد ثابت و حمایت از ۴.۵ میلیون سهامدار دارای کمتر از ١٠ میلیون تومان سرمایه تا حدودی باعث شد معاملات از دو روز گذشته بهتر شود که به نظر می‌رسد این روند برای امروز و فرداد ادامه‌دار باشد اما بدون ایجاد صف‌های خرید و همراه فاصله از صف‌های فروش خواهد بود .

حدادی درباره پیش بینی معاملات بورس در چند روز پایانی سال هم توضیح داد: بازار طی روزهای آینده متعادل خواهد بود اما حجم معاملات با افزایش و کاهش چندان چشمگیری همراه نخواهد بود و ٢٧ اسفند ( آخرین روز کاری ) با نوسان مثبت بسته خواهد شد. تا زمان بازگشایی در سال جدید هم ، انتظار می رود قیمت‌های جهانی با تغییر و تحول زیادی همراه شود.

وی ادامه داد: همچنین به نظر می‌رسد به دلیل محدودیت‌های بانک مرکزی برای رمز ارزها ، خروج نقدینگی از بورس کاهش یابد. بنابراین به نظر می‌رسد بورس از هفته دوم یا سوم فروردین ، وارد مدار صعودی شود و دیگر نتوان به راحتی به سهام ارزنده و بنیادی بازار دست یافت و سهام پالایشی‌ها، معدنی‌ها، فولادی‌ها و پتروشیمی‌ها و در صورت اخبار مثبت از تصویب FATF گروه بانکی و خودرویی با رونق همراه خواهند شد. با این اوصاف بهار بورس نزدیک است و پیش‌بینی می شود شاخص تا خرداد به کانال یک میلیون و ٧٠٠ هزار واحدی برسد .

انتهای پیام