چهار نشانه برای تغییر روند معاملات + روزهای خوب در انتظار بورس

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، جعفر عزیزی با اشاره به نشانه های تغییر روند بازار اعلام کرد: یکی از نشانه ها شرایط سیاسی است که این روزها علائم خوبی از احتمال بازگشت آمریکا به برجام ،کاهش تحریم ها ، تصویب FATF  ، فروش نفت و گشایش های بانکی و مالی دیده می شود. در پیش بودن انتخابات و تاکید مقامات ارشد بر مشارکت حداکثری نیز یکی دیگر از دلایل اهمیت بازار در ماه های آتی خواهد بود .

اقتصاد داخلی: از یک طرف نرخ سود بین بانکی در مسیر کاهش قرار گرفته و فروش اوراق دولتی برای جبران کسری بودجه رو به پایان است و از طرف دیگر نرخ ارز در یک دامنه مشخص ۱۰ درصدی بطور نسبی تثبیت شده است. آمار صادرات نفت و اقلام غیر نفتی رو‌به بهبود و کسب و کارها به تدریج از شوک اولیه ناشی از کرونا فاصله می گیرند.

واکسن کرونا و اقتصاد جهانی: ویروسی که بزرگترین شوک اقتصادی و اجتماعی قرن وارد آورد و منشا تغییرات موقتی و بعضا پایداری در همه زمینه ها شد حالا تحت کنترل علوم درآمده و می توان گفت تا تابستان آینده اکثر کشورهای توسعه یافته و تا پایان سال میلادی اکثریت جمعیت دنیا واکسینه خواهند شد .

اثر شگرف این ویروس بر قیمت نفت و‌ موادخام برای کشور خام فروشی مثل ایران و به ویژه در شرایط سخت تحریم، فشار زیادی بر دولت و مردم وارد ساخت.‌ با برطرف شدن ریسک غیرقابل کنترل این ویروس به تدریج شاهد گشایش هایی در درآمدهای ارزی خواهیم بود .

وزارت اقتصاد و سازمان بورس: اینکه برخی به راحتی علیه وزیر اقتصاد صحبت می کنند عین بی انصافی است. با تجربه تر ها خوب می دانند در طول عمر بازار سرمایه هیچ مقام اجرایی همانند دژپسند حامی بازار سرمایه نبوده است . اگر عنوان شود بازار سرمایه در سال ۹۹ بطور واقعی ملی شد و اکثریت جامعه با بازار سرمایه آشنا شدند سخن گزافی نیست و البته افت و خیز قیمت ها آن هم در دوره های کوتاه مدت طبیعی است (نوشتن دیکته شهامت می خواهد، غلط داشتن عیب نیست ).

تصمیم های اخیر رییس سازمان بورس برای تزریق منابع جدید از صندوق ها به بازار (ارقام خوبی جذب می شود که تاثیر زیادی بر بازار دارد) بویژه همفکری با فعالان نویدبخش روزهای خوبی برای بازار است . 

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام