ایران مشتریان قدیمی نفت آسیا را دوباره بدست آورد/ از سرگیری صادرات بزودی

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از رویترز، پس از خروج ترامپ از قدرت،ایران مشتریان قدیمی نفت در آسیا را دوباره بدست آورده است. تحریم ها باعث کاهش صادرات نفت ایران به مشتریان عمده‌ای مانند چین، هند، ژاپن و کره جنوبی از سال 2018 شده بود اما به گفته منبعی در یکی از پالایشگاه های هند به زودی خرید نفت از ایران از سر گرفته می شود.

بر اساس این گزارش، چین برخلاف هند هرگز واردات نفت از ایران را به طور کامل متوقف نکرد. طبق آمار رفنیتیو اویل، ایران طی 14 ماه گذشته روزانه حدود 306 هزار بشکه نفت به صورت غیرمستقیم و از طریق عمان، امارات و مالزی به چین صادر کرد که طی ماه های ژانویه و فوریه رکوردهای جالبی داشته و بنادر شرق چین در استان شاندونگ بیشتر از بندرهای دیگر پذیرای نفت ایران بوده‌اند.

"اما لی "تحلیلگر رفنیتیو دراین خصوص گفت: حجم واردات از سه ماه پایانی 2020 افزایش یافت و استان شاندونگ اصلی ترین مشتری نفت ایران بوده است.  همکاری طرفین در چارچوب قوانین بین المللی بوده و سزاوار احترام و حمایت هستند.

طبق آخرین آمارگمرک چین،واردات نفت از ایران طی دو ماه اول سال جاری میلادی 4 درصد افزایش داشته و به گفته یک تاجر چینی، بیشتر تبادلات با واحد پولی چین یا یورو انجام شده است.

به گفته یک منبع تجاری درحالی که به نظر نمی رسد تحریم ها به این زودی‌ها برداشته شود اما ایران دوباره درعرصه انرژی خودی نشان داده‌ است.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام