تکالیف شرکت های تولیدکننده روغن اعلام شد: ماهی ۱۸۰ هزار تن+ ثبت اطلاعات

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، عباس قبادی در نامه‌ای به مسئولان سازمان حمایت، وزارت جهاد کشاورزی، شرکت بازرگانی دولتی و معاونت صنایع وزارت صنعت درباره سیاست‌گذاری عرضه و توزیع روغن خوراکی در سال ۱۴۰۰، اعلام کرد: میزان روغن مورد نیاز برای تولید و توزیع روغن نباتی برای نیمه اول سال جاری، یک میلیون و ۵۰ هزار تن شامل ۷۹۰ هزار تن روغن خام و ۲۶۰ هزار تن از محل استحصال دانه روغنی وارداتی مصوب شده است.

مقادیر مورد نیاز برای تحقق برنامه تولید و آرامش بازار هم شامل ۲۴۰ هزار تن روغن پالم، ۴۰۰ هزار تن روغن آفتاب گردان و ۱۵۰ هزار تن روغن سویا است. همچنین از محل استحصال روغن از سویای وارداتی حدود ۲۶۰ هزار تن روغن بدست می آید که در فرآیند تولید و عرضه قرار خواهد گرفت.

کارخانه‌های تولید کننده بر اساس برنامه ابلاغ شده باید نسبت به تولید ماهانه ۱۸۰ هزار تن روغن که ۱۲۰ هزار تن در بخش‌های خانوار، ۲۵ هزار تن در بخش صنفی و ۳۵ هزار تن در بخش صنعت خواهد بود، اقدام کنند. جابه‌جایی ارقام اعلام شده در صورت لزوم و به منظور مدیریت بازار امکان‌پذیر خواهد بود

همچنین تولید کنندگان باید برنامه‌ریزی لازم برای تولید روغن در بخش خانوار به‌صورت ۷۰ درصد روغن مایع‌ (معادل ۸۴ هزار تن) و ۳۰ درصد روغن نیمه جامد (معادل ۳۶ هزار تن) و به تفکیک روغن تولیدی مایع خانوار ۶۰ درصد پخت و پز (معادل ۵۰ هزار تن) و ۴۰ درصد سرخ کردنی (معادل ۳۴ هزار تن) را در دستور کار قرار دهند

همه تولیدکنندگان و توزیع کنندگان مکلف به ثبت اطلاعات ترخیص، تولید و توزیع به تفکیک خریدار در سامانه جامع تجارت داخلی شده اند. سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولید‌کنندگان هم باید بر کلیه مراحل تامین، تولید و توزیع و رعایت قیمت‌های مصوب نظارت حداکثری داشته باشد و با تخلفات احتمالی برخورد کند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام