خودرو الکتریکی شرکت بورسی معرفی شد + استفاده از برند چینی ناشناخته

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از خودرو بانک، گروه مپنا مدتی است وارد عرصه خودروسازی شده و در تلاش است از طریق زیرمجموعه ای بنام شرکت مکو محصولاتی پاک از جمله پیکاپ الکتریکی را روانه بازار کند.

این خودرو براساس ترکیبی از پلتفرم و بدنه خودرو چینی و قوای محرکه الکتریکی توسعه یافته است. ظاهر خودرو شباهت فوق العاده ای به خودروهای آمریکایی از برند فورد و جیپ دارد که در صورت عرضه به بازار برای مخاطبین ایرانی جذاب خواهد بود.

این پیکاپ از برند چینی ناشناخته Kawei است که در دو مدل Kawei K1 با موتور درون‌سوز و Kawei EV7 با پیشرانه الکتریکی به بازار عرضه می‌شود. پیکاپ الکتریکی Kawei EV7 در سال 2017 به بازار عرضه شده و هنوز مشخص نیست آیا نسخه معرفی شده توسط مپنا با مشخصات مشابه به تولید می‌رسد یا تفاوتی بین پیکاپ مپنا و Kawei EV7 وجود دارد هرچند امکان وجود تفاوت بین این دو خودرو چندان محتمل نخواهد بود.

پیکاپ الکتریکی مپنا به پکیج باتری با ظرفیت 48.6 کیلووات ساعت مجهز است که حداکثر بردی برابر با 300 کیلومتر را برای این خودرو فراهم می‌کند که این محدوده برد براساس چرخه NEDC محاسبه شده است. وزن باتری‌های این پیکاپ 400 کیلوگرم است.

موتور الکتریکی نصب شده پیکاپ الکتریکی مپنا حداکثر 70/120 کیلووات قدرت و 335 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. شتاب صفر تا صد پیکاپ برقی مپنا 11.5 ثانیه و حداکثر سرعت قابل دسترسی با آن نیز 170 کیلومتر برساعت عنوان شده است که این اعداد در بررسی‌های فنی خودرو توسط کارشناسان و خبرنگاران داخلی مورد سنجش قرار خواهند گرفت.

ابعاد و اندازه پیکاپ برقی مپنا شامل 5600 میلی‌متر طول، 1590 میلیمتر عرض و 1805 میلیمتر ارتفاع است. فاصله بین دو محور کاوی EV7 نیز برابر با 3500 میلی‌متر است و فضای بار نسبتا بزرگی دارد و می‌تواند باری به وزن 1000 کیلوگرم را حمل کند. وزن خالص این پیکاپ 2230 کیلوگرم عنوان شده که با حداکثر بار این مقدار وزن به 3230 کیلوگرم می‌رسد. هنوز زمان دقیق عرضه این خودرو به بازار مشخص نشده است.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام