گزارش رئیس سازمان بورس به ستاد هماهنگی اقتصادی دولت و روحانی

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محمدعلی دهقان دهنوی رییس سازمان بورس در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت با ارائه گزارشی از وضعیت بازار سرمایه در سال ۹۹ و تحلیل عوامل نوسان، برنامه ها برای ثبات بخشی به بازار و تداوم تامین مالی تولید از طریق بازار سرمایه را اعلام کرد.

همچنین عبدالناصر همتی رئیس بانک مرکزی هم به مقایسه رشد منفی تولید در اکثر کشورهای جهان گفت: عملکرد ایران در سال گذشته در مدیریت آثار کرونا و مثبت کردن نرخ رشد تولید، به رغم فشارهای مضاعف تحریمی، ممتاز ارزیابی شده است.

حسن روحانی رئیس جمهور نیز با بیان اینکه حمایت از معیشت مردم همواره اولویت دولت تدبیر و امید بوده، گفت: دولت در سال ۹۹ طرح‌های حمایتی مختلفی را اجرا کرد و در بودجه سال ۱۴۰۰ نیز منابع قابل توجهی برای این امر اختصاص یافته است. کمک‌ها تداوم خواهد یافت تا دولت در برابر تکانه‌های اقتصادی یاری‌گر مردم باشد و مردم بالاخص اقشار آسیب پذیر اطمینان داشته باشند دولت هیچ گاه آنها را فراموش نکرده و نخواهد کرد.

وی با اشاره به اقدامات سال گذشته برای آماده سازی ارائه تسهیلات بانکی با استفاده از کارت اعتباری افزود: الگوی تسهیلات دهی نظام بانکی نیز تغییر می کند. امید می رود با آماده سازی سامانه امضای دیجیتال در نظام بانکی، گام جدیدی در راستای رونق بازار و افزایش تولید و راهبرد کلی ساماندهی نظام الکترونیک توسط نظام بانکی برداشته شود. با اجرای این طرح گشایش مهمی برای تولید کنندگان در زنجیره تامین صورت خواهد گرفت و هزینه تامین مالی برای تولید کاهش قابل توجهی خواهد یافت که یکی از مصادیق بارز مانع زدایی از تولید در آغاز سال ۱۴۰۰ خواهد بود.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام