دو حاشیه جلسه مهم امروز : سوء قصد به عراقچی و تفاوت محل مذاکره

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از صداو سیما، عباس عراقچی ساعت ۱۰ صبح امروز با انریکه مورا هماهنگ کننده اتحادیه اروپا دیدار و درباره آخرین ترتیبات اجرایی نشست وین بامحوریت برجام و لغو تحریم ها، رایزنی کرد که هنگام خروج از محل ملاقات، یکی از عناصر ضدانقلاب ضمن فحاشی، نیت سوء قصد داشت اما ناکام ماند.

بر اساس این گزارش ، حاشیه دیگر ، اقامت و برگزاری محل ملاقات نمایندگان ایران و آمریکا با دیگر اعضا کمیسیون مشترک برجام است تا عدم برخورد حتی احتمالی دو طرف که برای طرف ایرانی بسیار اهمیت دارد، رعایت شود.

در مذاکرات وین که از ساعت 14:30 به وقت تهران برگزار شده، نمایندگانی از بانک مرکزی، وزارت نفت و سازمان انرژی اتمی، عراقچی را همراهی می‌کنند.

طبق اعلام وزارت خارجه، رایزنی‌های فنی در قالب نشست‌های کارشناسی در دو حوزه رفع تحریم ها و مسائل هسته ای از جمله مهمترین موضوعات در دستور کار این نشست است. هیچ نماینده ای از آمریکا حضور نخواهد داشت و هیچ گونه مذاکره مستقیم و غیرمستقیم با آمریکا در دستورکار هیات ایرانی قرار ندارد و رایزنی صرفا در چارچوب‌ برجام و با حضور نمایندگان ایران و ۱+۴ انجام می شود.

ایران خواستار پایان دادن فوری به تمامی تحریم‌های یکجانبه بوده و در آخرین مذاکرات از دیدار با هیات مذاکره کننده آمریکایی خودداری کرده‌ است. اعضای اروپایی در گفتگوهای پیش رو ، نقش میانجی را بر عهده خواهند داشت.

در حاشیه نشست کمیسیون طبق روال معمول، جلسات دو جانبه با روسای سایر هیات‌های ۱+۴ برگزار می‌شود.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام