رکورد تولید یکی از صنایع کوچک بورس با رشد ۷۱ درصدی شکسته شد

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، کیوان گردان در جشن خودکفایی صنعت لوازم‌خانگی گفت: برخلاف انتظارها، فعالیت تولیدکنندگان لوازم‌خانگی در سال گذشته قابل‌تقدیر بود. طبق برنامه‌های وزارت صنعت در سال ۱۴۰۰، صادرات لوازم‌خانگی و افزایش کیفیت و خدمات تولیدکنندگان داخلی بصورت جدی پیگیری خواهد شد.

وی افزود: برای اولین بار در تاریخ ایران عرضه اختصاصی ورق در حوزه لوازم‌خانگی شکل گرفت که از جمله نیازهای اصلی تولید است که همواره مورد انتقاد و گلایه فعالان این حوزه بود. امروزه ۶۷ هزار تن ورق سرد تولید شرکت فولاد مبارکه به صنعت لوازم‌خانگی و خودرو بر اساس نیازهای این دو صنعت تخصیص‌ یافته تا خللی در تولید لوازم‌خانگی ایجاد نشود.

گردان ادامه داد: ارز حاصل از صادرات نیز برای همه تعرفه‌های صنعت لوازم‌خانگی اختصاص یافت و بیش از ۵۰ درصد تهاتر وزارت صنعت با بنگاه‌های اقتصادی نیز در اختیار این صنعت قرار گرفت. گروه انتخاب نیز توانست فعالیت چشمگیری در این عرصه داشته باشد زیرا در تولید یخچال‌فریزر بالاترین تیراژ را به ثبت رساند و در زمینه تولید ماشین‌ لباسشویی نیز رتبه دوم را کسب کرد.

بنابراین گزارش، رکورد تولید لوازم‌خانگی در سال ۹۹ شکسته شد و با وجود پیش‌بینی تولید ۱۲ میلیون دستگاه و رشد ۳۰‌ درصدی با استفاده از ظرفیت‌های موجود، رشد ۷۱ درصدی در این حوزه به ثبت رسید.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام