بانک مرکزی ژاپن هم آزمایش ارز دیجیتال ملی را آغاز می کند

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از راشاتودی، بانک مرکزی ژاپن اعلام کرد: آزمایش‌هایی برای بررسی انتشار ارز دیجیتال ملی آغاز شده و مرحله اول با تمرکز روی امکان‌سنجی صدور، توزیع و بازخرید رمرارز تا مارس(اسفند) ۲۰۲۲ انجام خواهد شد. در مرحله دوم عملکردهای دقیق‌تری از جمله تعیین محدودیت برای مقدار ارز دیجیتالی که هر نهاد می‌تواند داشته باشد، بررسی می شود.

بر اساس این گزارش، پیش از این "ینیچی یوچیدا" مدیر اجرایی این بانک با اشاره به راه‌اندازی برنامه آزمایشی شامل ارائه خدمات پرداخت به کمیته سیاست‌گذاران و لابی‌های بانکی که به‌دنبال ارز دیجیتال بانک مرکزی CBDC هستند،گفت: اگرچه تغییری در موضع بانک مرکزی ژاپن مبنی بر اینکه در حال حاضر هیچ برنامه‌ای برای صدور CBDC ندارد، رخ نداده اما شروع آزمایش‌ها در این مرحله اقدامی ضروری است.

بانک‌های مرکزی جهان با ابتکار عمل برای توسعه ارزهای دیجیتال پیش می‌روند و به دنبال مدرن‌سازی نظام های مالی، جلوگیری از تهدید ارزهای رمزنگاری شده و تسریع در پرداخت‌های داخلی و بین‌المللی هستند.

بانک مرکزی روسیه (CBR) قصد دارد اولین نمونه روبل دیجیتال را در سال جاری راه‌اندازی کند. چین هم برنامه گسترده آزمایش یوآن دیجیتال را در شهرهای بزرگ آغاز کرده و قصد دارد ارز دیجیتال مستقل را برای بازی‌های المپیک زمستانی ۲۰۲۲ آماده کند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام