هزینه پیامک برخی بانک‌ها با رشد ۱۰۰ درصدی به ۳۰ هزار تومان رسید

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از تسنیم، هزینه ارسال پیامک بانک‌ها سال قبل از 10 - 12 هزار تومان به 15 هزار تومان افزایش یافته بود و این اقدام با واکنش های متعددی همراه شد.

اما هزینه ارائه خدمات پیامکی بانک‌ها سال جاری افزایش حداقل دو برابری داشته و از 15 به 30 هزار تومان رسیده است. این موضوع از سوی برخی بانک ها بعد از کسر از حساب مشتری در قالب پیامک اعلام شده است.

بانک شهر و تعداد دیگری از بانک های خصوصی با ارسال پیامک به مشتریان اعلام کردند: مبلغ 30 هزار تومان از حساب به عنوان آبونمان یک ساله ارائه خدمت پیامک کسر و البته بعد از کسر از حساب مشتری در قالب پیامک اعلام شده است!

ظاهراً پیامک اول برای اعلام رضایت مشتریان در تعطیلات نوروز ارسال شده ولی احتمالاً‌ به دلیل اختلال در خطوط مخابراتی به دست مشتریان نرسیده است. برخی مشتریان بانکی نیز این پیامک را از تعدادی از بانک ها دریافت کرده اند: در صورتی که مشتری موجودی کافی نداشته باشد به معنی انصراف وی از دریافت این خدمت بانکی است.

پیش از این بانک ها علت افزایش هزینه پیامکی را افزایش دریافتی شرکت مخابرات اعلام کرده بودند و احتمالا سال جاری هم به همین بهانه هزینه پیامک را دو برابر کرده اند.

سال قبل و همزمان با افزایش 50 درصدی هزینه ارائه خدمت پیامکی، بانک ها مجاز به کسر هزینه در دو مرحله بودند که این موضوع البته بصورت سلیقه ای در برخی بانک ها اجرایی شد. گزارش های میدانی برای این موضوع در سال جاری نشان می دهد اکثر بانک ها این هزینه را یکجا از حساب مشتریان کسر می کنند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام