ایران با تولید۲.۳ میلیون تنی فولاد در رتبه دهم دنیا ایستاد + فهرست ۱۰ کشور اول

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، طبق آخرین گزارش انجمن جهانی فولاد ، تولید فولاد کشورها در ماه فوریه 2021 (بهمن سال قبل) نسبت به مدت مشابه سال گذشته با 4.1 درصد افزایش به 150.2 میلیون تن رسیده است.

براساس این گزارش ، شرکت های فولاد ایرانی طی این مدت با رشد 11.5 درصدی نسبت به مدت مشابه سال میلادی قبل ، بیش از 2.3 میلیون تن محصول تولید کردند تا مجموع تولید دو ماه اول سال میلادی با رشد حدود 11 درصدی به 5 میلیون تن برسد و ایران در رتبه دهم بزرگ ترین تولیدکنندگان فولاد دنیا قرار گیرد.

در این فهرست ، چین مانند همیشه با تولید 83 میلیون تن در رتبه اول ایستاده و هند و ژاپن هم با تولید 9.1 و 7.5 میلیون تن در رتبه های دوم و سوم جا حوش کرده اند. در ادامه هم آمریکا ، روسیه ، کره جنوبی ، ترکیه ، آلمان ، برزیل و ایران با تولید 6.3 تا 2.3 میلیون تن فولاد، در رده چهارم تا دهم جای گرفته اند .

همچنین درحالی از دسامبر 2019 تاکنون ، دنیا با تبعات اقتصاد ناشی از کرونا مواجه شده که رشد تولید فولاد ایران مثبت باقی مانده و با 11.5 درصد در فوریه 2021، بیشترین رشد تولید نسبت به فوریه 2020 را در میان ده کشور اول به خود اختصاص داده است.

علاوه بر این 5 کشور آمریکا ، آلمان ، ژاپن ، هند و روسیه با کاهش تولید حدود 11 تا 1.3 درصدی مواجه شده اند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام