پرونده تخلف دولت در اجرای قانون پتروپالایشگاه آماده ارجاع به قوه قضاییه شد

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، مالک شریعتی نیاسر درباره جلسه عصر دیروز کمیسیون انرژی مجلس که با انتخاب 7 نفر برای عضویت در کمیسیون مشترک بررسی طرح تشکیل وزارت انرژی همراه بود به خانه ملت گفت: علاوه بر این موضوع ، نمایندگان با اعمال ماده 234 قانون داخلی مجلس در رابطه با استنکاف سازمان برنامه و بودجه و ریاست جمهوری از اجرای کامل قانون موسوم به  "پتروپالایشگاه‌ها" به اتفاق آراء موافقت کردند.  

وی ادامه داد: حدود 40 روز گذشته مهلتی 2 هفته‌ای به سازمان برنامه و بودجه و هیات امنای صندوق توسعه داده شد تا تنفس خوراک را طبق "قانون حمایت از صنایع پایین دستی نفت خام و میعانات گازی با استفاده از سرمایه گذاری مردمی" تصویب کنند تا عملیات اجرایی این پتروپالایشگاه‌ها آغاز شود.

شریعتی نیاسر افزود: هرچند این مهلت به دلیل کرونا به 40 روز افزایش یافت اما باز هم دولت به تعهدات عمل نکرد. به همین دلیل کمیسیون انرژی، ارجاع ماده 234 را درخصوص این پرونده به صحن علنی به اتفاق آراء به تصویب رساند و در صورت موافقت ، پرونده تخلف به قوه قضاییه ارجاع خواهد شد. هرچند امید است در فرصت باقی مانده تا اخذ تصمیم در صحن علنی ، دولت وظیفه قانونی را انجام دهد تا نیازی به ارجاع به قوه قضاییه نباشد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام