درخواست تاکیدی ۲۰۰ نماینده مجلس برای لغو همه تحریم‌های آمریکا

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، بیش از ۲۰۰ نماینده مجلس با انتشار بیانیه ای درباره مذاکرات وین اعلام کردند: مجلس هیچ گونه تفکیک و دسته بندی تحریم ها را که منجر به حفظ بخشی از فشار اقتصادی علیه مردم ایران و ممانعت از انتفاع اقتصادی یا اخلال در آن شود را نپذیرفته و به صورت جدی خواستار خلع کامل، قابل راستی آزمایی و بازگشت ناپذیر سلاح تحریمی آمریکا است و معتقد است اگر ۱۰۰ درصد تحریم‌ها لغو نشود، هیچ تحریمی لغو نشده و پذیرش ماندن برخی تحریم ها،تایید مشروعیت آنها بوده است.

متن بیانیه :

در راستای تحقق این هدف، مجلس طبق ماده 7 قانون "اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها و صیانت از منافع ملت ایران" با دقت و اهتمام ویژه ای بر این روند نظارت خواهد کرد.

نشست های وین نشان می دهد آمریکا و اروپا نه تنها تاکنون اراده جدی برای رفع همه تحریم ها ندارند، بلکه در پی تحمیل توافقی بر ایران هستند که ضمن اعمال محدودیت های بیشتر در زمینه فعالیت‌های هسته ای بستری برای مذاکرات منطقه ای و دفاعی ایجاد کنند.

نظر به زیاده خواهی آمریکا و اروپا، درباره پیشرفت های فنی در برنامه هسته‌ای ایران و طرح موضوعاتی نظیر توقف فعالیت‌های تحقیق وتوسعه و تخریب سانتریفیوژهای نسل جدید، مجلس ضمن پافشاری بر حفظ و صیانت از دستاوردهای هسته ای دانشمندان در چهارچوب قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها با قاطعیت در برابر هرگونه آسیب به صنعت هسته ای ایستادگی کرده و بر پیشبرد برنامه ها طبق تکالیف قانونی تأکید دارد.

قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها، تحول مهمی در برنامه هسته ای ایجاد کرده و نقش موثری در روند مذاکره برای رفع تحریم ها داشته است. لذا دولت  باید در اجرای تمام مفاد فنی این قانون از جمله بهره برداری از کارخانه اورانیوم فلزی که مهلت قانونی بهره برداری از آن طبق ماده ۴ نیز منقضی شده با فوریت اقدام کند و دستاوردهای فنی صنعت هسته ای را وجه المصالحه اهداف و اغراض سیاسی قرار ندهد.

تمکین به درخواست آژانس بین المللی انرژی اتمی در نظارت های فراپادمانی برابر قانون ممنوع بوده و کاهش ذخایر اورانیوم غنی شده و تعداد ماشین های فعال قدیمی و منع استفاده از نسل جدید، محدودیت توسعه تحقیقاتی و تحقیر غرور ملی در ماجرای راکتور اراک از جمله این آسیب ها است که مجلس قطعا نسبت به عدم تکرار آنها حساس خواهد بود.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام