تشخیص کرونا با طراحی بینی الکترونیکی در ۸۰ ثانیه ممکن شد

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل ازدیلی میل، محققان موفق به طراحی و چاپ سه بعدی بینی الکترونیکی شدند که می‌تواند رایحه مواد شیمیایی در افراد آلوده به کرونا را با ۹۴ درصد دقت در ۸۰ ثانیه تشخیص دهد.

بر اساس این گزارش، این ابزار که Pen۳ لقب گرفته از یک لوله بلند مجهز به چند حسگر ساخته شده که برای تجزیه و تحلیل رایحه های موجود در حفره بینی بر روی سوراخ بینی فرد مورد نظر قرار می گیرد.

این بینی الکترونیکی با ایجاد یک الگو برای هر رایحه، بوی کرونا را شناسایی می کند. هر بیماری دارای بویی است زیرا بیماری ها باعث تغییر فرآیندهای متابولیک می شوند. زمانی که یک ترکیب با حسگرهای این بینی در تعامل قرار می گیرد به تبادل اکسیژن منجر می شود و تغییری در هدایت الکتریکی ایجاد می کند.

آنها Pen۳ را برای شناسایی ترکیبات آلی فرار (VOC) در مجرای داخلی بینی آموزش دادند. آزمایش این بینی الکترونیکی بر روی ۵۰۳ نفر، نشان داد که این ابزار موفق شده، ۲۷ فرد آلوده به ویروس کرونا را بطور صحیح شناسایی کند.

پژوهشگران پیش بینی می کنند از این فناوری برای آزمایش تجمعات بزرگ و در فرودگاه ها برای کاهش زمان انتظار در مکان های آزمایش استفاده شود.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام