گزارش رسانه اصول گرا از انتخابات اجباری و جریمه عدم مشارکت

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس  ، خبرگزاری فارس در گزارشی اعلام کرد: در ۲۵ کشور جهان شرکت در انتخابات، اجباری است . در ۱۱ کشور نیز اگر شهروندی در انتخابات رأی ندهد، مجازات می‌شود از جریمه نقدی تا محرومیت از حقوق شهروندی !

بر اساس این گزارش، کشورهایی بزرگ و کوچک از قاره‌های مختلف جهان از جمله استرالیا ،بلژیک، برزیل ،سنگاپور، کنگو ، پرو،اروگوئه و...در این فهرست قرار دارند.

در یکی از ایالت‌های سوئیس نیز شرکت در انتخابات اجباری است. ۱۴ کشور از جمله مصر، لیبی، مکزیک و تایلند هم قوانینی برای رأی‌گیری اجباری دارند ولی معمولاً آن را اجرا نمی‌کنند یا در برخی دوره‌ها اجرا نمی‌کنند.

مهم‌ترین جریمه‌های انتخاباتی در برخی کشورها :

در برخی کشورهای جهان از اروپا گرفته تا آمریکای جنوبی، رأی‌ ندادن تخلف محسوب می‌شود و مجازات قانونی در پی دارد.

در سنگاپور هر کسی در انتخابات ریاست‌ جمهوری شرکت نکند، حق رأی وی برای همیشه باطل می‌شود و برای کسب دوباره این حق باید به دادگاه برود و سند و مدرک بیاورد تا دلیل غیبت را توجیه کند.

در بلژیک هم بیش‌از ۱۰۰ سال است که هرکسی رأی ندهد، جریمه می‌شود. دفعه اول ۲۵ تا ۵۰ یورو و دفعات بعد ۵۰ تا ۱۲۵ یورو و در صورت عدم پرداخت راهی زندان می شود.

اگر هم شهروندی ۴ دوره در انتخابات شرکت نکند به مدت ۱۰ سال از حق رأی محروم می‌شود و نمی‌تواند استخدام دولت شود و هیچ نوع امتیاز یا کمکی از دولت دریافت کند.

در اغلب کشورها حق رأی تبدیل به وظیفه شهروندی شده است. در استرالیا شرکت‌ نکردن در انتخابات جریمه نقدی دارد. در برزیل و یونان، محرومیت از خدمات اجتماعی از جمله دریافت گذرنامه.

در پرو برای انجام هر کار اداری و دولتی باید کارت حاوی مهر شرکت در انتخابات را نشان داد. در بولیوی، نمی‌توان از حساب بانکی‌ پول برداشت کرد!
در بلژیک حتی در صورت سفر به خارج باید به سفارت رفت و رأی داد. خلاصه اینکه از یک رأی هم نمی‌گذرند!

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام