وعده های مدیران ایران خودرو و سایپا در جریان موافقت با واگذاری ۳۰ هزار محصول

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، سازمان گسترش و نوسازی صنایع ، ایران خودرو و سایپا و بنیاد شهید ، تفاهم نامه واگذاری ۳۰ هزار خودرو در یکسال به جانبازان و خانواده شهدا و از محل افزایش تولید را امضاء کردند.

براساس این گزارش، فرشاد مقیمی مدیرعامل ایران خودرو با اعلام رشد ۲۲ درصدی تحویل خودرو در مقایسه با زمان مشابه سال قبل، گفت: تولید خودرو به ۱۲۰ هزار دستگاه رسیده و تولید محصولات سنگین به رشد دو برابری بالغ شده و از ۴۸۰ دستگاه سال گذشته به هزار و ۱۰۰ دستگاه رسیده و قرار است در سال جاری با رشد چهار برابری همراه شود .

وی افزود: تحویل محصول جدید تارا از چند روز آینده و خودرو با گیربکس اتوماتیک از شهریور آغاز می‌شود. همچنین با شروع تولید انبوه گیربکس نیمه اتومات در شهریور ، خودروی مربوط به این گیربکس نیز از آبان تولید خواهد شد .

جواد سلیمانی مدیرعامل سایپا نیز با اشاره به رشد ۱۵ درصدی تولیدات در مقایسه با سال گذشته ، گفت : میزان تحویل خودرو هم با افزایش ۲۵ درصدی به ۱۰۰ هزار دستگاه رسیده و با داخلی سازی بیش از ۵۰ قطعه بسیار مهم ، حدود ۱۵۰ میلیون دلار صرفه جویی ارزی شده است.

وی افزود: خودروی کوچک اقتصادی اطلس هم بزودی رونمایی می‌شود و در نیمه دوم سال به تولید انبوه می‌رسد. همچنین تولید خودروی اتوماتیک در نیمه دوم سال شروع خواهد شد.

انتهای پیام