بزرگترین پذیره نویسی صکوک با اوراق ۶ هزار میلیاردی و نرخ اجاره‌ ۱۸ درصدی

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، غلامرضا ابوترابی مدیرعامل شرکت مدیریت دارایی مرکزی بازار سرمایه از صدور مجوز سازمان بورس برای عرضه 6 هزار میلیارد تومانی صکوک اجاره سهام هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس خبر داد که این هفته به روش ثبت سفارش در بورس انجام می شود و بزرگترین عرضه صکوک از لحاظ حجم خواهد شد .

این اوراق 4 ساله با نرخ اجاره‌ بهای 18 درصد (پرداخت هر سه ماه یک بار توسط سپرده‌گذاری مرکزی) و فاقد ضامن و بر پایه ساز و کار رتبه بندی اعتباری است که طبق آخرین رتبه بندی شرکت رتبه‌بندی اعتباری پایا، دارای رتبه اعتباری -A و A1 بلندمدت و کوتاه‌مدت "فارس" و رتبه اعتباری –A اوراق اجاره این شرکت است .

در این میان بخشی از سهام پتروشیمی تندگویان به عنوان دارایی مبنای انتشار اوراق توسط نهاد واسط از شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس خریداری شده و سپس بصورت اجاره به شرط تملیک به آن شرکت واگذار می‌ شود .

بازارگردانی و تعهد پذیره‌نویسی اوارق هم به دلیل حجم زیاد توسط 6 شرکت تامین سرمایه شامل تامین سرمایه سپهر با 2 هزار میلیارد تومان، تامین سرمایه‌های نوین، بانک ملت و کاردان هر یک با  900 میلیارد تومان و تامین سرمایه‌های تمدن و امین هر یک با 650 میلیارد تومان انجام خواهد شد .

عامل فروش این اوراق شرکت کارگزاری خبرگان سهام و عامل پرداخت، شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه است.

براساس این گزارش، پیش از این هم 3 هزار میلیارد تومان اوراق اجاره سهام "فارس " طی دو مرحله در سال‌های 97 و 99 انجام شده بود .

انتهای پیام