مشخصات شرکت جدید و ۱۰۷ میلیارد تومانی درج شده و آماده عرضه اولیه ۱۵ درصدی

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، شرکت توسعه صنایع و معادن کوثر پس از احراز کلیه شرایط پذیرش از ۲۷ تیر با نماد "کتوسعه" در گروه استخراج سایر معادن به عنوان هفتاد و پنجمین شرکت در بازار اول فرابورس درج شد تا در صف عرضه اولیه ۱۵ درصدی سهام بایستد. همچنین سهامدار عمده متعهد شده ۱۰ درصد دیگر ظرف مدت سه ماه پس از عرضه اولیه، واگذار کند.

معرفی شرکت

طبق بررسی های بورس پرس، شرکت توسعه صنایع و معادن کوثر در نقش بازوی معدنی سازمان اقتصادی کوثر بشمار می آید که مرکز آن در تهران و معادن فعال آن در استان‌های لرستان و کردستان قرار دارد. حوزه های فعالیت شرکت شامل بخش‌هایی نظیر تحقیق و توسعه فناورانه، حمایت از توسعه زنجیره ارزش صنعت، مدیریت تولید و عرضه منابع استراتژیک، توسعه فعالیت های معدنی و حمایت از توسعه منابع در دسترس معدنی است و با گسترش فعالیت ها و در اختیارگیری پهنه های معدنی نایین اصفهان، خلخال اردبیل، شماره ۵ کرمان، سربیشه خراسان جنوبی، مارگون - طسوج کهگیلویه و بویراحمد و فعالیت بر روی آن‌ها چشم‌انداز بسیار روشنی برای شرکت مورد انتظار است.

سرمایه گذاری توسعه معادن کوثر ۳۱ خرداد سال ۱۳۶۶ با نام شرکت موزاییک سازی میثاق تاسیس و در اداره ثبت شرکت ها و مالکیت صنعتی تهران به ثبت رسید و به موجب مصوبه مجمع فوق العاده ۲ شهریور سال ۷۲ نام شرکت به میثاق تغییر یافت و یکم آبان سال ۷۳ فعالیت شرکت متوقف و در زمره شرکت های راکد قرار گرفت.

طبق صورتجلسه مجمع عمومی ۲۷ بهمن سال ۸۰ نام شرکت به سرمایه‌گذاری توسعه و صنایع و معادن کوثر تغییر یافت و کلیه فعالیت های گروه معادن سنگ های ساختمانی شامل بهره برداری از معادن شهرستان های قروه، خرم آباد و ازنا از یکم مهر سال ۸۱ در قالب این شرکت متمرکز شد.

سرمایه و ترکیب سهامداران

سرمایه شرکت با ۱۸۳ نیروی انسانی در بدو تاسیس ۱۰ میلیون تومان بوده که طی ۶ مرحله افزایش سرمایه به ۱۰۷ میلیارد تومان رسیده است. ۹۴.۷ درصد سهام به سازمان اقتصادی کوثر و ۵ درصد به موسسه توسعه کسب و کار رویش کوثر تعلق دارد.

معرفی محصولات این شرکت در سه دسته سنگ ساختمانی، پوکه معدنی و قطعات پیش ساخته بتنی غیر مسلح جای دارند.

رقبای مهم و سهم از بازار

در بازار داخلی: شرکت توسعه صنایع و معادن کوثر با بیش از سی سال تجربه به عنوان یکی از زیر مجموعه های اصلی سازمان اقتصادی کوثر در عرصه معدن و صنایع معدنی به عنوان سرمایه گذار و بهره بردار در زنجیره ارزش مواد معدنی از مرحله اکتشاف، استخراج، فرآوری و بازرگانی با اولویت معادن سنگ های ساختمانی و تزئینی فعالیت می کند. این شرکت با دارا بودن بیش از ۳۰ درصد سهم سنگ چینی به عنوان یکی از شرکت های مطرح در این عرصه است. معادن مرمر متعلق به این شرکت از جمله معادن مطرح در سطح جهان با قابلیت صادراتی بالا است.

در بازار صادراتی: رقبای این شرکت در غرب آسیا کشور های ترکیه، پاکستان و افغانستان هستند. چین هندوستان در آسیا، ایتالیا و یونان و اسپانیا نیز از جمله کشورهای قدرتمند در این زمینه هستند. با این وجود سنگ های ایران از لحاظ کیفیت قابلیت بالایی دارد. کشورهای هدف بازار صادراتی برای سنگ های این شرکت، چین، ایتالیا، عراق و ترکیه هستند.

صورت سود و زیان ۵ سال گذشته

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام