گزارش وزیر اقتصاد از تامین مالی ۶۸۰ هزار میلیارد در بورس / توصیه به وزیر بعدی

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، فرهاد دژپسند در آخرین جلسه هیات دولت دوازدهم درباره اشتغال‌زایی در وزارت اقتصاد در جمع خبرنگاران گفت: وزارت اقتصاد بطور عمده در تنظیم سیاست اقتصادی ایفای نقش می‌کند. این وزارتخانه باید اقداماتی در راستای روان‌سازی کسب و کار و رفع موانع انجام دهد تا سرمایه‌گذار با طیب خاطر وارد و در نتیجه فرصت شغلی جدید ایجاد شود.

وی افزود: تامین مالی باید روان شود یعنی همان اقدامی که سال گذشته انجام و در نتیجه ۶۸۰ هزار میلیارد تومان تامین مالی اقتصاد از بازار سرمایه انجام شد که به موجب آن نرخ بهره‌برداری از ظرفیت فعلی افزایش یافت و از سوی دیگر ظرفیت جدید برای اشتغال‌زایی ایجاد شد. شرایط اقتصاد به گونه‌ای است که جای امیدواری بسیار است.

این مقام مسئول ادامه داد: یکی از بحث‌های جدی در راس برنامه‌ها اقتصاد هوشمند بود و در این زمینه نقشه راه تدوین و گام‌های خوبی برداشته شد. برای نمونه در حوزه بانکداری و گمرک ورود شد اما هنوز با نقطه مطلوب فاصله وجود دارد و امید می رود این فاصله با اقدامات جدی در دولت آینده رفع شود.

دژپسند گفت : وزیر آینده باید به اقتصاد هوشمند اهتمام ویژه‌ای داشته باشد. زیرا با انجام این کار فضای کسب و کار روان، سرمایه‌گذاری افزایش، کارهای دولت در حوزه‌های مختلف شفاف و وصول مالیات با شفافیت انجام می‌شود. همچنین فساد کاهش می‌یابد و نقش قابل توجهی در بهبود روابط ایران با کشورهای مختلف دارد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام